آخرین اخبار از چهارمین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در وزارت کشور آغاز شد.

داوطبان ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم می­ توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­ های مراکز حوزه­ های انتخابیه، سفارتخانه­ ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید؛
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.
 همچنین به استناد ماده­ ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره­ های ذیل آن، انتخاب­ شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
اعتقاد و التزام عملی به اسلام؛
التزام عملی به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛
تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه؛
داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن؛
نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه؛
سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی؛
حداقل سن سی (۳۰) سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج (۷۵) سال تمام.
 الف: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌­های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت­ العقیده باشند.
ب: هر دوره­ نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می­‌شود.
ج: ملاک محاسبه­ سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه ­ی رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه­ های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.
د: طبق ماده­ ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱-۳-۷۴ و تبصره­ی ماده ­ی (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳-۹-۶۸ و بند «الف» ماده­ ی (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده­ ی (۸۸) قانون برنامه­ ششم، کلیه­ ی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می­ گردند.

ثبت نام ۳۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در روز سوم

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، در پایان روز سوم از نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در مجموع ۳۱ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان با مراجعه به فرمانداری اصفهان و همچنین وزارت کشور موفق به ثبت نام نهایی شدند که از این تعداد، ۳۰ نفر آقا و ۱ نفر خانم هستند.  در ۳ روز نخست نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در مجموع ۶۵ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان موفق به ثبت نام شدند که از این تعداد، ۵۸ نفر آقا و ۷ نفر خانم هستند.

۵۷ نفر تعداد ثبت نام کنندگان روز چهارم در اصفهان

علی اصغر احمدی، مدیر روابط عمومی فرمانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا تعداد ثبت نام کنندگان روز چهارم مهلت ثبت نان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم را ۵۷ نفر خواند که از این تعداد ۴۴ نفر آقا و ۱۳ نفر خان هستند.

ثبت نام کنندگان شاخص روز چهارم چه کسانی بودند؟

  • محمدرضا خباز، نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس و استاندار سابق سمنان برای ثبت نام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.
  • سید علی ادیانی، نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم بعد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.
  • بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس در حاشیه حضور خود برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.
  • حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.
  • داوود محمدی و مهدی شیخ، نمایندگان تهران در مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در حوزه انتخابیه تهران نام‌نوسی کردند.
  • ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید با حضور در ستاد انتخابات برای شرکت در انتخابت مجلس یازدهم ثبت نام کردند.
  • علی ادیانی، نماینده قائمشهر در مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌ نام کرد.
  • بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم و عضو فراکسیون امید از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.
  • مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس از حوزه انتخابیه خود ثبت نام کردند.
  • علیرضا منادی سپیدان، معاون پارلمانی سابق دانشگاه آزاد برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.
  • ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در افغانستان و ایتالیا با حضور در ستاد انتخابات برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.
  • آخرین اخبار از آغاز انتخابات مجلس یازدهم
  • آخرین اخبار از روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم
  • آخرین اخبار از آغاز روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم
کد خبر 399424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.