پاسخگویی سیستمی ضد فساد است

شهردار شیراز گفت: تلاش می‌کنیم با استقرار سیستم‌های الکترونیک، نقش فرد در فرآیندها به حداقل ممکن رسیده و سیستم پاسخگویی داشته باشیم، زیرا پاسخگویی سیستمی ضد فساد است.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آیین آغاز به کار پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده‌گانه با بیان اینکه بر اساس رویکرد مجموعه مدیریت شهری  وقت شهروندان ارزشمند و احترام به آنها یک اصل است، اظهارکرد: اجرای پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری در راستای احترام به شهروندان، سرعت بخشیدن به انجام امور آنها و افزایش کیفیت زندگی شهروندان است.

شهردار شیراز افزود: پروژه داده آمایی (ممیزی) نیازمند بانک اطلاعاتی قوی، به روزرسانی نقشه‌های شهری در لایه‌های مختلف و حداکثر همکاری بین حوزه‌های مختلف درون و بیرون شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه باید هدف و رویکرد شهرداری تکریم شهروندان باشد، گفت: ساخت پل، بزرگراه، بوستان و ... نیاز شهر است، اما پرداختن به این موارد به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید به سمت افزایش کیفیت زندگی شهروندان با اجرای پروژه‌های انسان‌محور و الکترونیکی‌کردن امور گام برداشت.

 اسکندرپور زیربنای ارتقاء کیفیت زندگی در شهر را احترام اجتماعی به شهروندان دانست و افزود: مجموعه شهرداری خدمتگزار شهروندان است و برای مردم کار می‌کند، از این رو باید اصول احترام به شهروندان و تکریم ارباب رجوع در تمام آیین‌نامه و دستور العمل‌های شهرداری اجرا شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اجرای پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی در مناطق یازده گانه شیراز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری الکترونیک، گفت: روزانه ۴۰۰ درخواست به شهرداری ارائه می‌شود که ۸۷ درصد از این درخواست‌ها مربوط به استعلام و بیش از نیمی از  درخواست استعلام‌ها مربوط به آپارتمان‌های مسکونی است که با اجرای پروژه شهروندسپاری دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری برای پاسخ استعلام نیست.

وی کاهش زمان پاسخگویی، حفظ کرامت شهروندان، شفافیت و دوری از فساد را از مزایای استقرار پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی برشمرد.

پروژه داده آمایی در راستای هوشمند کردن شیراز است

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری، دومین پروژه شورای پنجم و شهرداری در راستای هوشمند کردن شهر شیراز است.

ابراهیم صبوری تصریح کرد: با انجام پروژه ممیزی، بانک اطلاعات شهری تشکیل می‌شود که اطلاعات این بانک زیربنای برنامه‌ریزی صحیح، دقیق و مدون شهری است.

وی افزود: استقرار شهر هوشمند و اجرای پروژه‌هایی در این زمینه در راستای افزایش رفاه و اسایش شهروندان است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۰۰ پروژه شهری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که این پروژه‌ها همچون باغ ایرانی، کوچه باغ قصردشت، پروژه ممیزی، کلنگ زنی خط تراموا و آغاز به کار دوچرخه های هوشمند اشتراکی شهر نشان می دهد که دیدگاه مدیریت شهری از خودرو محوری به سمت انسان محوری تغییر یافته است.

اجرای داده آمایی محدوده شهرداری منطقه یک تا پایان سال

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز نیز در آیین آغاز به کار پروژه داده‌آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری، گفت: تا پایان سال‌جاری داده آمایی محدوده شهرداری منطقه یک اجرایی و داده‌آمایی مناطق دیگر نیز در مراحل بعدی اجرا می‌شود.
جواد بهادری انجام پروژه داده‌آمایی و شهروندسپاری (پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی) را حاصل نگاه جدید به امور شهر دانست و افزود: این اقدامات جهت افزایش تکریم و احترام شهروندان و کاهش مراجعه حضوری آنها به شهرداری است.

وی بروزرسانی اطلاعات شهری، بهنگام‌سازی لایه‌های مختلف نقشه‌ها همچون نقشه طرح تفصیلی، مدریت بحران و ... را از نتایج پروژه داده آمایی برشمرد و گفت: رویکرد مجموعه مدیریت شهری انسان محوری و نگاه نرم افزاری به شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز ادامه داد: بر اساس این نگاه پروژه‌هایی که  افزایش آرامش شهروندان و توسعه فضاهای تعاملاتی را به همراه دارد، در شهر اجرا می‌شود که در این راستا پروژه‌هایی همچون پیاده راه کوچه باغ های قصردشت، باغ ایرانی، محور زندیه، محور حافظیه، احیاء میدان توپخانه و ... مراحل مطالعات، تصویب و کلنگ‌زنی را می گذرانند.

ارایه خدمات بهتر به شهروندان با اطلاعات حاصل از داده آمایی

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز دیگر سخنران آیین آغاز به کار پروژه داده آمایی(ممیزی) مناطق یازده‌گانه  بود که در سخنانیگفت: با استفاده از اطلاعات حاصل از این پروژه می توانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

محمد هادی هاشم پور تصریح کرد: در مدیریت شهری نیازمند اطلاعات هستیم تا بر اساس آن بتوانیم تصمیم‌گیری صحیح داشته باشیم، از این رو تلاش می‌کنیم تا با شفافیت، ارائه بهتر خدمات و از بین بردن رانت‌های اطلاعاتی، اطلاعات را به صورت عام در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در سطح کشور و شیراز، گفت: شهرداری به عنوان بزرگترین مجموعه تاثیرگذار بر صنعت ساختمان باید آیین‌نامه، شیوه‌نامه و بحث‌های ممیزی برای روان‌سازی این بحث صنعت داشته باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز در این مراسم خطاب به شهردار، اعضای شورای شهر و نمایندگان صنوف مختلف، اظهارکرد: طی گزارش هفت ماهه نخست سال ۹۸ بانک مرکزی شهرداری شیراز در کسب درآمد بین کلانشهرها حائز رتبه سوم پس از تهران و اصفهان شده است که این امر در شرایط کنونی اقتصادی موضوعی قابل اهمیت و امیدوارکننده‌ است.

کد خبر 399423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.