ورود ۱۰ درصد از سرمایه‌های بانکی به کسب‌وکار، مشهد را متحول می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر حوزه اقتصادی و مدیریت شهری بتواند ۱۰ درصد این سرمایه را جذب و به سمت کسب و کارهای شهری هدایت کند، تحول شگرفی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، محمدرضا حیدری در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری اظهارکرد: نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادشهری درحالی افتتاح می‌شود که طی هفته‌های اخیر، کشور بحران جدی به خود دید و آن را پشت سر گذاشت؛ بحرانی که به اذعان تمامی کارشناسان و تحلیلگران، ریشه در مباحث اقتصادی و معیشتی مردم داشت، اگرچه عوامل دیگری نیز در آن دخیل بوده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت، مسائل جدی جامعه ماست که باید به آن بیاندیشیم و درخصوص آن چاره‌اندیشی کنیم، تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاهی که اکنون شاهد آن هستیم، یکی از زمینه‌های پرداختن به مسئله‌های یاد شده است.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: در شرایط کنونی، منابع و امکاناتی نداریم که برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، آن را در جامعه توزیع کنیم؛ پس باید به سمت تولید ثروت رفت زیرا از این طریق می‌توان آثار بسزایی در اشتغال و درآمد شهری شاهد بود و این درآمد و اشتغال، بخشی از مسائل و معضلات موجود که برخاسته از مشکلات معیشتی است را برطرف خواهد کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تحقق این مهم در شهر مشهد، نیازمند پیش‌فرض‌ها و پیش‌زمینه‌هایی است که شورای پنجم و مدیریت شهری برخاسته از آن مقدماتش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی نخستین پیش‌فرض فراهم شده است، گفت: این مهم، محصول و کارکرد عینی اعتماد است که خوشبختانه به برکت همت و تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری در فضای کنونی شهر و در تعامل با سرمایه‌گذاران شکل گرفته است.

رئیس شورای شهر مشهد چنین شرایطی را فرصت مناسب و مغتنمی دانست و افزود: موضوع دوم، تامین منابع یا جذب سرمایه‌گذار است تا این جریان حرکت اقتصاد شهری رشد پیدا کند و متحول شود؛ تحقق این امر اساسی، نیازمند یک سری ابزارهایی است که بدون شک در شرایط کنونی، ابزارهای برون‌زا میسر نیست و نگاه ما باید معطول به درون و ظرفیت‌های داخلی باشد.

حیدری در ادامه اظهارکرد: براساس آمار، سپرده‌های بانکی شهروندان در استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ اگر حوزه اقتصادی و مدیریت شهری بتواند ۱۰ درصد این سرمایه را جذب و به سمت کسب و کارهای شهری هدایت کند، تحول شگرفی را شاهد خواهیم بود؛ اعتباری که معادل بودجه یک سال شهرداری مشهد است و نیازی به بکارگیری ابزارهای نوین که با مشقت‌های بسیار همچون اوراق مشارکت، اوراق قرضه و لیزینگ فراهم می‌شود، نیست.

وی افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی مدیریت شهری برای برپایی این نمایشگاه، نحوه و چگونگی هدایت و جذب این ۱۰ درصد در فضای کسب و کار شهری  است

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به موضوع تولید ثروت و اشتغال و درآمد، گفت: باید ملاحظه کنیم که این تولید ثروت و درآمد و آثار مترتب بر آن، توزیع عادلانه باشد و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی ناشی از اجرای نامناسب برنامه های توسعه را پوشش دهد و از شکاف متن و حاشیه بکاهد.

حیدری افزود: شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود، با اعتماد به مدیران خود،  اختیارات لازم برای توسعه شهر و سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع مالی جدید را در اختیار مدیریت شهری قرارداده است و خرسندیم که پس از دو سال آثار و برکات این اعتماد را شاهد هستیم؛ این رویکرد و حمایت ادامه داشته و خواهد داشت.

وی در پایان اظهارکرد: به برکت هم‌افزایی و انسجام موجود در فضای شهری و همراهی مردم نجیب و هوشیار شهر مشهد در ماه‌ها و فرصت های پیش‌رو، اتفاقات خجسته و مبارکی برای رشد و توسعه شهر امام‌رضا(ع) شاهد خواهیم بود تا این نگین درخشان ایران زمین همچنان درخشان باشد.

کد خبر 399422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.