پاییز، بهار عاشق شده توانمند نابینا

او پاییز را بهار عاشق شده می‌نامد و اثر کلاژ پاییز را بیشتر از بقیه آثار دوست دارد هر اثر روایتی دارد یا از طبیعت الهام گرفته یا تعبیر خواب های رنگی اش بر کاغد نقش بسته است. 

به گزارش خبر نگار ایمنا، مرضیه بیدقی توانمند نابینایی است که اکنون در عمارت هنرمند آثارش را به نمایش گذاشته تا با توانایی هایش به همه ثابت کند که خواستن توانستن است.

این هنرمند که حافظ ۲۰ جز قرآن کریم است معتقد است که تنها خدا او را یاری کرد تا آثار این نمایشگاه را در کمتر از چهار ماه خلق کند و به نمایش بگذارد.

او با اشاره به اینکه این اولین باری است که نمایشگاه برگزار می‌کند، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در ابتدا با انگشتانم تصاویری را خلق می‌کردم و به هیچکس نمیگفتم.

بیدقی که ۱۰ سالی است بینایی خود را از دست داده و به گفته خود چند سالی است که در فکر هنر نقاشی بوده، ادامه می‌دهد: در ابتدا فکر میکردم اشکال نامفهوم رسم میکنم و اگر کسی ببیند متوجه اینکه چه چیزی کشیدم نمی‌شود.

این هنرمند توانمند می‌افزاید: ابتدا از طراحی شروع کردم و هرچه به ذهنم رسید را بر روی کاغذ آوردم بدون اینکه بگویم چه کشیدم وقتی از دیگران پرسیدم که چه کشیدم آن‌ها طرح را تشخیص دادند و متوجه شدم طرح هایی که میزنم به واقعیت نزدیک است.

او با اشاره به مفهوم آثارش می‌گوید: در همه نقاشی هایم آسمان وجود دارد پس درون همه نقاشی هایم حضور خدا احساس می‌شود و خدا کمک کرد تا بتوانم با هدف نشان دادن توانایی هایم این نمایشگاه را برپاکنم.

معلولیت مانع آفرینش زیبایی نیست

همچنین محمد عیدی در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: افتخار می‌کنم که یکی از شهروندان ما که واجد یک نوع معلولیت از ناحیه بینایی است و می‌تواند اثر گذار باشد و این بزرگواران الگویی برای جامعه هستند این نمایشگاه در حقیقت اثبات کننده این نظر که هرشهروندی قابلیت های فراوانی دارد، است و معلولیت هیچگاه مانع افرینش زیبایی نیست کافی‌ست حوزه های اجرایی اجازه دهند تا شهروندان با دوبال شان پرواز کنند تا به بلندای آسمان برسند.

وی افزود:برای من خیلی زیباست که خانم بیدقی با یک نگاه طبیعت گرایانه و حس شهودی موضوعی خودش غلبه پیدا میکند تا با آثارش حس روایت گرانه اش را بیان کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ما در دوران نه چندان دور از هنرمندانی که از طبیعت الهام می‌گرفتند،زندگی میکنیم و احساس میکنم اگر بانوی عزیزمان از هم آغوشی بینایی محروم است اما تخیلی دارد که همانند پرنده ای زیبا در طبیعت پرواز میکند و روایت خودش را از زبان طبیعت و در قالب اثر هنری بیان میکند.

کد خبر 399410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.