آموزش اصول ایمنی به ۶۸۰۰ نفر از شهروندان کاشانی

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در آبان ۹۸ بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اعم از دانش‌آموزان و کارمندان اداری  آموزش‌های لازم را به شکل عملی و تئوری فرا گرفتند.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کمیته کارشناسی و علت‌یابی  حوادث و حریق در آبان‌ماه سه نقشه ساختمانی در این شهر را بررسی و ارزیابی کرده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۰ گزارش علت‌یابی و پنج تاییدیه حریق تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی، اصل مهم و اساسی در پیشگیری از حوادث است، خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه امسال، ۱۶ دستورالعمل ایمنی کاربری‌های مسکونی، تجاری، مذهبی و سنتی تایید شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از انجام ۷۳ بازرسی از اماکن مهم با اولویت مراکز عمومی این شهر در آبان‌ماه خبر داد و افزود: نتایج گزارش کاربری‌های نا ایمن  در اماکن و ساختمان‌ها و مستحدثات شهری به مقامات اجرایی و قضایی شهرستان ارسال می‌شود.

چایچی گفت: در ماه گذشته ۴۰ گزارش توسط کارشناسان واحد پیشگیری شامل  شش باب از اماکن مسکونی، ۲۰ باب از اماکن تفریحی، دو باب از اماکن مذهبی، پنج اقامت‌گاه‌ سنتی، سه مجتمع مسکونی تجاری و رستوران، هتل و مراکز درمانی هر کدام یک مورد صادر شده است.

وی از حضور آتش‌نشانان این سازمان در ۲۰۲ حادثه و حریق در آبان‌ماه خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۴۵ آتش‌سوزی و ۱۵۷ حادثه به وقوع پیوسته که مهم‌ترین علل آن اتصالی برق و گسترش حریق‌های کوچک به سایر مناطق به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های ایمنی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه میانگین زمان حضور تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در محل حوادث چهار دقیقه و ۲۰ ثانیه است، اظهار کرد: در یک ماه گذشته جان ۵۴ نفر از شهروندان نجات یافته و ۱۲ مصدوم حوادث نیز پس از رهاسازی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

چایچی خاطرنشان کرد: در آبان ۹۸ بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اعم از دانش‌آموزان و کارمندان اداری  آموزش‌های لازم را به شکل عملی و تئوری فرا گرفتند.

کد خبر 399408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.