کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن وانت‌ها و تاکسی‌ها

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، دولت از محل صرفه جویی در مصرف بنزین، به وانت بارها، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربرهای شخصی کمک بلاعوض برای گاز سوز کردن ارایه می کند.

به گزارش ایمنا، شورای اقتصاد در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه ١١ آذر بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها به استناد ماده ١٢ "قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر" تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شود.

سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودروهای یاد شده، بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

سهمیه‌بندی بنزین و گرانی قیمت آن از ۲۴ آبان آغاز شد و از آن زمان تاکنون، حدود ۲۰ درصد از مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است.

با این حال افزایش قیمت تجهیزات دوگانه‌سوز کردن خودروها باعث شده تا با وجود استقبال مالکان خودرو برای گازسوز کردن، امکان تبدیل خودروها وجود نداشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 399405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.