۵۰ فیلم برتر ۲۰۱۹؛ از ۴۱ تا ۵۰

نشریه گاردین به رسم هرساله ۵۰ فیلم برتر سال میلادی را که در بریتانیا به نمایش درآمدند انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر چه به پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم لیست‌هایی از برترین‌ها منتشر می‌شود. طبق سنت هرساله نشریه گاردین بریتانیا لیست ۵۰ فیلم برتری که در سال جاری میلادی در بریتانیا به نمایش درآمده را انتخاب و منتشر کرد.

۵۰. فیلم رولینگ تاندر ریو (Rolling Thunder Revue)

این فیلم مستند به کارگردانی مارتین اسکورسیزی درباره‌ تور معروف "باب دیلن" ترانه‌سرا و موسیقی‌دان برجسته است که توانسته جایزه نوبل را نیز به دست آورد. این تور معروف در اواسط دهه‌ هفتاد میلادی اجرا شد که در آن چندین هنرمند معروف موسیقی دیلن را همراهی کردند. حالا این تور دست‌مایه‌ای برای کارگردان کهنه کار هالیوود شده تا مستندی درباره آن بسازد.

۴۹. فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

آیا این سینما است؟ فیلم شماره ۴۹ با آخرین فیلم لیست یک تفاوت اساسی دارد، یکی را اسکورسیزی ساخته و به دیگری اسکورسیزی تاخته! پس از دعواهای مارتین اسکورسیزی با فیلم‌های ابر قهرمانانه و تشبیه آن‌ها به تم پارک، جدیدترین نسخه اونجرز توانسته در این لیست رتبه ۴۹ را کسب کند. داستان این قسمت از انتقام جویان که برادران روسو آن را ساختند درست پس از ناپدید شدن نیمی از جهان روایت می‌شود، حال گروه انتقام‌جویان که نیمی از اعضایش را از دست داده باید دوباره متحد شده و با کمک یکدیگر ناپدیدشدگان را بازگردانند و آنها را دوباره زنده کنند.

۴۸. فیلم بلبل (The Nightingale)

بلبل، یک فیلم مهیج ماجراجویی به کارگردانی "جنیفر کنت" و تهیه کنندگی "برونا پاپاندریا" است که در کارنامه کارگردان این اثر فیلم ترسناک بابادوک محصول ۲۰۱۴ نیز دیده می‌شود. این فیلم در هشتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و با واکنش مثبت منتقدین همراه بود. داستان "بلبل" در ۱۸۲۵ میلادی روایت می شود جایی که جوانی ایرلندی به نام "کلیر" شاهد قتل وحشیانه خانواده اش توسط یک افسر بریتانیایی می‌شود. کلیر که از اجرای عدالت ناامید است، ناچارا خود برای انتقام دست به کار می‌شود.

۴۷. فیلم آتلانتیک (Atlantic)

"ماتی دیوپ" کارگردان فرانسوی این اثر را برای جشنواره فیلم کن امسال آماده کرد و تبدیل به نخستین کارگردان زن سیاه پوست شد که در بخش رقابتی این جشنواره حاضر بوده است. داستان آتلانتیک در سواحل داکار و ساحل اقیانوس اطلس می‌گذرد، جایی که برجی مدرن در حال ساخت است و کارگرهای ساختمانی این برج چند ماهی حقوق نگرفته‌اند. آن‌ها حالا برای رسیدن به آینده‌ای بهتر تصمیم آن دارند شبانه از راه دریا از کشور فرار کنند، اما ماجرا به همین سادگی‌ها نیست. یکی از کارگران به نام "سلیمان" دل در گروی "آدا" دارد، اما او نامزد فرد دیگری است.

۴۶. فیلم به سوی ستارگان (Ad Astra)

فیلمی به کارگردانی جیمز گری که در ژانر تخیلی و حماسی ساخته شده است. "روی مک‌براید" با بازی "برد پیت" برای یافتن پدر خود که بیست سال پیش جهت علائمی از حیات به نپتون سفر کرده بود، می‌رود.

۴۵. فیلم روخو (Rojo)

"بنجامین نایشتات" درامی هیپنوتیزم کننده ساخته که داستان آن در دهه هفتاد میلادی و در آرژانتین می‌گذرد. فیلم داستان وکیلی را دنبال می‌کند که تصویرعالی زندگی‌اش شروع به از هم باز شدن می‌کند، زمانی که یک کارآگاه خصوصی به شهر ظاهرا ساکت او می‌آید و شروع به پرسیدن سوالاتی می‌کند.

۴۴. فیلم دولمایت اسم من است (Dolemite Is My Name)

این اثر، فیلم زندگی‌نامه‌ای کمدی ساخت آمریکا با بازی "ادی مورفی" و کارگردان آن کریگ برو است. "دولمایت اسم من است" به داستان زندگی "رودی ری مور"، کمدین آمریکایی می‌پردازد. ری‌مور با استندآپ کمدی‌های خود و فیلمی که در ژانر سینمای تجارتی ساخت، شناخته می‌شد. این فیلم برای اولین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده و در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ توسط نت‌فلیکس پخش شد.

۴۳. فیلم کولت (Colette)

کولت نام مستعار رمان نویس معروف فرانسوی "سیدونی گبریل کولت" است که آثار مشهوری مانند "ژی ژی" در کارنامه دارد. حالا زندگی‌نامه این نویسنده دستمایه‌ای برای واش وستمورلند شده تا این فیلم را درباره زندگی کولت بسازد. "کیرا نایتلی" نیز در این فیلم نمایشی درخشان داشته و به خوبی از پس بازی در نقش نویسنده مرموز فرانسوی برآمده است.

۴۲. فیلم ما (US)

یک فیلم آمریکایی در ژانر ترسناک به نویسندگی و کارگردانی "جوردن پیل" که در آن ستارگانی چون "لوپیتا نیونگو"، "وینستون دوک"، "الیزابت ماس"، "یحیی عبدالمتین دوم" و "آنا دیوپ" بازی کردند. در خلاصه داستان فیلم آمده است "یک مادر و پدر فرزندان خود را به خانه‌ی ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آنجا سپری کنند. اما با آمدن عده‌ای غربیه‌ی مرموز، آرامش آنها تبدیل به تنش می‌شود"

۴۱. فیلم ری و لیز (Ray & Liz)

فیلمی بیوگرافی و خانوادگی به کارگردانی "ریچارد بیلینگهام" است که به داستان زندگی کارگردان فیلم یعنی "ریچارد بیلینگهام " از دوران کودکی تا نوجوانی می‌پردازد. او همراه برادرش جیسون با پدر و مادر عجیب و غریب خود در نقاط دور شهر بیرمنگام زندگی سختی را سپری می‌کردند.

کد خبر 399382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.