غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، مشکل فعالان‌اقتصادی است

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرایط اقتصادی کشور، تاسیس یک کسب و کار جدید برای جوانان را بسیار سخت کرده و غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه یکی از بزرگ ترین مشکلات فعالان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،غلامرضا اخوان فرید، بعداز ظهر امروز سه شنبه _۱۲ آذرماه_ در اولین همایش صنعت و کسب کار که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از کشور های جهان، برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت زیادی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و حوزه اقتصاد دیجیتال شده است و هدف گذاری اقتصادی اغلب کشور های جهان بر توسعه استارتاپ ها و انرژی های تجدید پذیر تمرکز دارد.

وی افزود: پایش کسب و کار در هر جامعه بسیار حائز اهمیت است و در کشور ما این امر مهم به عهده اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی قرار داده شده و اتاق های بازرگانی در استان های مختلف به صورت فصلی و استانی به بررسی و تحقیق در این حوزه می پردازند. مشکلات بانکی، دیوان سالاری و بی ثباتی قیمت ها به ترتیب بیشترین مشکلات فعالان اقتصادی ما را شامل می شوند و از این رو باید در این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه منفعت مالی بسیاری از فعالان اقتصادی کمتر از نرخ تورم است‌، تصریح کرد: شروع کسب و کار، اخذ مجوز های ساخت، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبار، حمایت از سرمایه گذاران خرد، پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، اجرای قرار دادها، ورشکستگی و پرداخت دیون از مولفه های اصلی بانک جهانی است که برای بررسی یک نظام اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. یک روند اداری که در کشور ما ظرف چند ماه زمان می برد در کشوری همچون دبی یا گرجستان طی چند روز صورت می گیرد و همین امر میزان ریسک سرمایه گذاری در کشور را افزایش داده است.

اخوان فرید اضافه کرد: ارتقا و الکترونیکی کردن سامانه های مورد استفاده فعالان اقتصادی در دستگاه های دولتی برای بانک جهانی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم با تعاملی که میان دستگاه های اقتصادی ایجاد می شود، به اشتغال مناسبی در حوزه کسب و کار های خلاق برسیم. شرایط اقتصادی کشور، تاسیس یک کسب و کار جدید برای جوانان را بسیار سخت کرده و و غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه یکی از بزرگ ترین مشکل فعالان اقتصادی در ایران است.

وی ادامه داد: دسترسی به منابع آبی مناسب و انرژی ارزان یکی از مزیت های فعالیت اقتصادی در ایران است. از زمانی که قیمت دلار تغییر کرد شاهد تغییر مواد اولیه شاخص اقتصادی و محصولات بازار بوده ایم. شاخص کلی پایش محیط کسب و کار در استان اصفهان در تابستان سال جاری نسبت به فصل بهار همین سال بهبود نامحسوسی را تجربه کرده و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به ظرفیت های جغرافیایی و گردشگری استان اصفهان، خاطر نشان کرد: این وضعیت اقتصادی به هیچ وجه در شان اصفهان نیست و یکی از دلایل ایجاد این شرایط وخیم اقتصادی، سرمایه گریزی استان اصفهان است. برخی از فعالان اقتصادی اصفهان سرمایه های خود را از استان خارج می کنند و به توسعه حوزه های مختلف اقتصادی در استان هایی همچون تهران و خراسان رضوی می پردازند.

اخوان فرید افزود: کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان می کوشد تا با درنظر گرفتن شاخص های مورد نظر بانک جهانی در قالب اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، گام های موثری برای توسعه و بهبود محیط کسب و کار در این استان بردارد.

کد خبر 399381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.