آبرامیان: فرماندار یک مقام سیاسی است نه نظامی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار فرمانده نظامی نیست و نمی تواند فرمانی امنیتی بدهد. فرماندار تنها حق ارائه پیشنهاد را دارد.

ژرژیک آبرامیان در واکنش به اظهارات فرماندار شهرقدس در مورد دادن فرمان تیراندازی به سمت معترضان، به خبرنگار ایمنا گفت: فرماندار فرمانده نظامی نیست و نمی تواند در فرمانی امنیتی بدهد. فرماندار تنها حق ارائه پیشنهاد را دارد. مجری و روش حفظ امنیت هرمکان دولتی یا نظامی سلسه مراتب مختص به خود را دارد و این اظهارت فرماندار شهرقدس به صورت فرمان نبوده بلکه بیشتر به صورت پیشنهاد و نظر مطرح شده است.

وی افزود: حفاظت از مراکز دولتی تعریف شده است و همچنین سلسه مراتب و دستور عمل مختص به خود را دارد و در کمال ظرافت و اقتدار باید صورت گیرد اما فرماندار یک مقام سیاسی است نه یک مقام نظامی انتظامی.

به گزارش ایمنا، روز یکشنبه دهم آذرماه، لیلا واثقی، فرماندار شهرقدس در بخشی از گفت و گوی خود با یکی از رسانه‌ها در خصوص ناآرامی اظهار کرد: "معترضان در را شکستند و وارد (فرمانداری قدس) شدند و سینه سپر می‌کردند و می‌گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید، چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد ولی ما داده بودیم، من گفته بودم هر کسی از درب فرمانداری وارد شد، بزنید." این موضوع باعث واکنش های بسیاری در فضای مجازی شد.

کد خبر 399365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.