ابهام در مرگ دانشجوی دانشگاه شهید چمران

عناوین بسته خبری دوازدهم آذرماه اختصاص دارد به تعطیلی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آنفلوآنزا، ابهام در مرگ دانشجوی دانشگاه شهید چمران، تصادف ۴ دستگاه خودرو با ۳ کشته و ۲۴ مصدوم و منشاء احتمالیِ انتشار بوی نامطبوع در تهران که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، علیرضا قدردان معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص مرگ یکی از دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی را ارائه داد و گفت: یکی از دانشجویان پسر این دانشگاه که اهل شهرستان اندیمشک میباشد سه روز پیش ، بعد از خروج ازخوابگاه باز نمی‌گردد و در نتیجه هم اتاقی‌ها خانواده وی را در جریان می‌گذارند.

وی افزود: جسد این دانشجو یک روز پس از خروجش از خوابگاه دانشگاه در بیرون از خوابگاه درمنطقه بوستان اهواز پیدا شد که توسط خانواده مورد شناسایی قرارگرفت.

قدردان ادامه داد: علت مرگ این دانشجو هنوز مشخص نشده و پزشکی قانونی و مراجع ذیصلاح بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کردهاند.

مرگ این دانشجو طی سه روز اخیر بازتاب زیادی در فضای مجازی استان خوزستان داشته است.

تصادف ۴ دستگاه خودرو با ۳ کشته و ۲۴ مصدوم

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تصادف ۴ دستگاه خودرو با ۳ کشته و ۲۴ مصدوم خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره تصادف ۴ دستگاه خودرو گفت: این حادثه حدود ساعت ۱:۵۹ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) بین یک دستگاه اتوبوس، پراید و دو دستگاه کامیون ایسوزو در اتوبان زنجان به قروین حوالی روستای ضیاء آباد رخ داد.

او افزود:با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله ۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

خالدی گفت: متاسفانه در این حادثه ۳ نفر جان باختند و ۲۴ نفر مجروح شدند. یک نفر از مصدومین در محل درمان شد و ۲۳ مصدوم دیگر پس از اقدامات اولیه پزشکی توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.

راهی کمپ شدیم. آنجا اعلام کردند برای بستری شدن صبح فردا مراجعه کنیم و من و پسرم به خانه برگشتیم.

گازگرفتگی زوج جوان را در دورود به کام مرگ کشاند

فرمانده انتظامی شهرستان دورود گفت: نشت گاز مونوکسید کربن جان یک زوج جوان را در شهرستان دورود گرفت.

سرهنگ نبی‌الله قاسمی بابیان اینکه نشت گاز جان دو نفر را در شهرستان دورود گرفت، افزود: بررسی اولیه مأموران حاکی از آن بود که در حادثه گازگرفتگی که برای یک زوج جوان در شهرستان دورود اتفاق افتاد متأسفانه زن 21 ساله و مرد 26 ساله براثر نشت گاز مونوکسید کربن جان خود را ازدست‌داده که اجساد آنان پس از هماهنگی قضایی تحویل پزشکی قانونی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دورود با اشاره به توصیه‌های ایمنی در جلوگیری از مرگ خاموش در سرما خاطرنشان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی، نصب و استفاده از وسایل گرمایشی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد یا حتی به مرگ بینجامد. از شهروندان تقاضا می‌شود در زمان استفاده از وسایل گازسوز نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث دل‌خراش و ناگواری نباشیم.

منشاء احتمالیِ انتشار بوی نامطبوع در تهران

یک عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته درباره منشا انتشار بوی نامطبوع در تهران هنوز استانداری منبع آن را پیدا نکرده‌ لذا ما از استانداری خواستار ارائه گزارشی در این باره شده‌ایم.

محمدرضا بادامچی در توضیح پیگیری‌های نمایندگان تهران درباره منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران در روز گذشته، اظهار کرد: از استاندار تهران پیگیری کردیم به ما گفته شد هنوز منشا بو را تشخیص نداده و منبع آن را پیدا نکرده‌اند. ما پیگیری‌های لحظه‌ای از محیط زیست و استانداری داریم و خواسته‌ایم که گزارشی از اقدامات‌شان و علت انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران ارائه کنند.

نماینده تهران با بیان این‌که احتمالا منشا بوی نامطبوع همان بوی نامطبوع در شهرهای واوان، رباط کریم و اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است، گفت: روزانه 14 میلیون نفر در تهران جمع می‌شوند نمی‌توان بدون توجه به تکنولوژی روز اقداماتی مطابق با استانداردهای محیط زیست انجام داد. لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام شود.

آنفلوانزا، مدارس کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

حمید محمدی زاده سخنگوی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی این استان به دلیل شیوع آنفلوانزا فردا چهارشنبه تعطیل شدند.

وی افزود: به دلیل شیوع آنفلوانزا و با تایید استانداری، مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی تمامی شهرستان های استان فردا تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: این تصمیم با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و گسترش آن میان دانش‌آموزان شهری و روستایی گرفته شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه همچنین امروز 5 مدرسه در مقاطع مختلف تعطیل شدند، افزود: مدیران مدارس در صورت ابتلای 30 درصد دانش آموزان به آنفلوانزا موظف به تعطیلی مدرسه هستند.

ظفر پریسای مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی به تسنیم گفت: تمام موارد شدید تنفسی بستری شده در بیمارستان‌های استان از ابتدای مهر ماه تاکنون 486 نفر بوده که از این تعداد 239 نفر زن و 247نفر مرد بوده است.

تداوم بارش باران و برف در کشور

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور گفت: فردا (۱۳ آذرماه) از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و در مناطقی از شمال شرق و جنوب شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه (۱۴ آذرماه) با نفوذ جریانات سرد شمالی روی نوار شمالی ابتدا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات آن و بتدریج در شمال شرق شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف به همراه کاهش نسبی دما خواهیم بود همچنین در این روز برای غرب و جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

۱۸۵ نفر در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV مبتلا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری ۱۸۵ نفر مبتلا به HIV هستند.

سید راشد جزایری ۱۲ آذرماه در همایش روز جهانی ایدز در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: انتظار سازمان بهداشت جهانی و وزارت این است که ۹۰ درصد بیماران درمان شوند، اما در این استان ۹۸ درصد افراد شناسایی شده در حال درمان هستند.

در ادامه مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: امروزه تقریبا HIV یک بیماری همچون دیگر بیماری‌های عفونی با اندکی تفاوت نسبت به سایر بیماری‌ها است که در همان رنج قابل کنترل و امید به درمان کامل است.

شیرانی گفت: در کشور ما این بیماری در حال شیوع و روند رو به رشد دارد که به لحاظ افزایش بروز و شیوع آن و تغییر در فرایند انتقال از تزریقی و فرآورده‌های خونی به سمت روابط محافظت نشده جنسی می‌رود که جای تامل و نگرانی دارد.

کد خبر 399362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.