افزایش نامحسوس شاخص کل بورس امروز ۱۲ آذر

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای روند معاملات امروز کاهشی شده بود، توانست در نهایت با رشد مثبت ۶۱۹ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز سه شنبه _۱۲ آذرماه_ با افزایش بیش از ۶۱۹ واحدی عدد ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۳۰ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۶۵ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز از ۴۱۱۶ را ثبت کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن دو میلیارد و ۸۳۳ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۰۴ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۵۳۸میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "رمپنا"، "فولاد" و "شخارک" به ترتیب با ۱۹۵، ۱۶۷ و ۱۵۳واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "همراه"، "اخابر" و "مبین" به ترتیب با ۱۴۷، ۱۰۰ و ۶۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت" و "فاراک"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، مواد دارویی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

عملکرد مثبت ماهانه شرکت ها و انتشار گزارش های مالی مهمترین عامل رشد شاخص طی چند روز گذشته محسوب می شود. به گفته کارشناسان بورسی کشور، در حال حاضر عامل منفی اثر گذار بر بازار سهام قابل مشاهده نیست و به نظر می رسد شاخص به روند صعودی خود ادامه دهد.

کد خبر 399342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.