وقوع ۷۸۷ حریق و حادثه در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در آبان‌ماه سال‌جاری ۷۸۷ مورد حریق و حادثه در شهر اصفهان رخ داده است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هشتمین ماه از سال‌جاری تعداد ۳۱۳ مورد حریق و تعداد ۴۷۴ مورد حادثه اتفاق افتاده که با حضور به موقع نیروهای آتش نشان اطفاء و امدادرسانی شده است.

وی افزود: در ماه گذشته اپراتورهای سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تعداد ۳۴ هزار و ۴۵ مورد از تماس‌های شهروندان را پاسخگو بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان در یکسال گذشته(مهرماه ۹۷ تا مهرماه ۹۸) خبر داد و گفت: فرهنگسازی و آموزش، همکاری شهروندان و رعایت نکات ایمنی باعث کاهش این آمار شده است.

وی ادامه داد: در تفکیک تماس‌های غیرعملیاتی می‌توان گفت تنها ۲۰ درصد تماس‌ها عملیاتی و پیشگیری و ۵۰ درصد مزاحمت با تلفن های عمومی و رایگان است، همچنین خطای تماس پنج درصد موارد را شامل می‌شود.

آتشپاد گلابی با بیان اینکه میزان مزاحمت تلفنی کودکان ۲۵ درصد است، گفت: روان‌شناسان معتقدند برخی اختلالات روانی و ضعف‌های تربیتی در خانواده‌ها نقش مؤثری در افزایش مزاحمت‌ها از جمله مزاحمت‌های تلفنی دارد.

وی تاکید کرد: گرایش برخی افراد به مزاحمت و آزار دادن دیگران که از آن با عنوان «سادیسم» یاد می‌شود یکی از علت‌های اصلی مزاحمت و آزار دادن دیگران است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۹۵ درصد مزاحمان تلفنی از مشکلات روانی رنج می‌برند که امیدواریم با فرهنگسازی میزان این مزاحمت‌ها به حداقل برسد.

کد خبر 399328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.