اغلب مبتلایان آنفلوآنزا در اصفهان جوان هستند/کمبود دارو نداریم

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان براثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا ۱۰ نفر فوت شدند که اغلب یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و یا سالمند بوده‌اند و تاکنون به این تعداد آماری اضافه نشده است؛ عمده مبتلایان گروه جوانان به بعد هستند و ابتلای کودکان محدود بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مصطفی رضایی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری اپیدمی آنفلوانزا در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه اکثراً در فصل پاییز بروز بیماری‌های واگیر مانند آنفلوانزا را داریم، اظهار کرد: شیوع آنفلوآنزا از پاییز تا زمستان طول می‌کشد و معمولاً بخشی از جامعه را درگیر می‌کند که این درگیری هرسال با شدت و ضعف روبرو است با شرایط اپیدمی شدن آنفلوآنزا در سال ۸۸ و ۹۴ مواجه بوده‌ایم و امسال نیز شدت فراگیر شدن زودتر رخ داده است، چرا که ویروس آنفلوآنزا در شرایطی با تغییر در ساختار ژنتیکی خود تبدیل به یک ویروس جدید می‌شود که ممکن است این تغییر با بیماری زایی و همه گیری بیشتری همراه باشد.

وی ادامه داد: فراگیری آنفلوآنزا از آبان ماه شروع و حداکثر شدت آن در آذرماه و ماه‌های بعد است و ممکن است در آذرماه شاهد اوج تعداد مبتلایان به آن باشیم. این بیماری تاکنون بخش قابل توجهی از مردم را درگیر کرده است، نکته قابل توجه این است که در فصل پاییز و زمستان آنفلوآنزا نه تنها در استان بلکه در کشور و دنیا فراگیر می‌شود. نباید فراموش کنیم که این شرایط، شرایط جدیدی نیست و مردم می‌توانند با انجام اقدامات اولیه و ساده در زمینه رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید بر اینکه در یک بازه زمانی کوتاه در برخی قسمت‌ها البته نه در بیمارستان‌ها مشکلاتی برای تأمین دارو داشتیم که اکنون رفع شده است، تصریح کرد: اکنون با رفع مشکلات پیش رو سه بار در بیمارستان‌های استان داروهای مورد نیاز توزیع شده است و به اندازه کافی ذخیره دارو دارند و در مورد درمان بیماری آنفلوآنزا آماده خدمت رسانی هستند و حتی آمادگی کامل رویارویی با احتمال بیشتر شدن تعداد بیماران دارند.

وی خاطرنشان کرد: به علت مقاومت دارویی که ممکن است در برابر داروهای مورد نیاز آنفلوآنزا ایجاد شود دستورالعمل داریم که این داروها را بیشتر در بیمارستان‌ها توزیع کنیم و افراد بستری شده را در اولویت قرار دهیم به همین علت داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها توزیع نشده است.

رضایی گفت: تاکنون براثر ویروس آنفلوآنزا در استان اصفهان ۱۰ نفر فوت شده‌اند که اغلب یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و یا سالمند بوده‌اند و تاکنون به این تعداد آماری اضافه نشده است. عمده مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا گروه جوانان به بعد هستند و همچنین ابتلای کودکان محدود بوده است.

وی اظهار کرد: دانش آموزان مبتلا باید در منزل استراحت کنند و تا ۲۴ ساعت بعد از قطع تب به مدرسه نروند تاکنون ضرورتی برای تعطیلی مدارس به علت بیماری آنفلوآنزا وجود نداشته است. آلودگی هوا می‌تواند شرایط را برای مبتلایان این بیماری سخت‌تر کند و تا حدودی تشدید کننده شرایط است چرا که طول درمان را طولانی‌تر می‌کند.

کد خبر 399325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.