رونمایی از کتاب دانشنامه زنان نامدار شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ایجاد فضایی برای معرفی زنان نامدار، بهترین گامی است که می‌توان در زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بانوان برداشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا دودمان در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه زنان نامدار شیراز در خانه زینت الملک قوامی ‌اظهار کرد: این برنامه از سلسله برنامه دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شهرداری شیراز به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه ایجاد فضایی برای معرفی زنان نامدار، بهترین گامی است که می‌توان در زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بانوان برداشت، افزود: این رویکرد باعث می‌شود بانوان، هم‌نسلان و نیز نسل پیش از خود را به‌ خوبی بشناسند و برای تقویت خود تلاش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این گونه آثار به بانوان درسی بزرگ می‌دهند، اینکه فارغ از فضای منفی موجود درباره زنان، جایگاهی وجود دارد که در آن، زن تصمیم‌گیرنده و سیاستگذار بوده است و حتی در حوزه دینی نیز نقشی بسزا داشته است.



وی اضافه کرد: فعالیت در فضای سیاسی و اجتماعی دوران گذشته به مراتب برای برخی بانوان بدلیل برخی مسایل فرهنگی دشوار بوده است، انتظار است با مطالعه زندگی آنان درباره محدودیت‌ها صحبت نکنیم و از این رهگذر فضا را برای حضور پُر رنگ‌تر در جامعه فراهم کنیم.

دودمان ادامه داد: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تقاضامندیم که از بانوان نویسنده در همه زمینه‌ها، حمایت کند تا حمایت از جایگاه زن به‌ صورت عملی تحقق یابد.

کد خبر 399318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.