غربالگری و واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زباله

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از غربالگری و واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله در تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۰۰ نفر از تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز شناسایی و جهت انجام غربالگری و واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت و کزاز به درمانگاه امام رضا (ع) معرفی شدند.

وی تفکیک غیر مجاز زباله را معظلی بزرگ دانست و افزود: تنها راه حفظ محیط زیست از گزند آلاینده‌ها، مدیریت صحیح پسماند از طریق تفکیک و بازیافت زباله است.

حسن‌زاده افزود: با توجه به اینکه بازیافت غیر اصولی توسط دوره گردها و جمع کنندگان نان خشک مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی را در پی دارد، در این راستا سازمان مدیریت پسماند تصمیم به شناسایی تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله کرد.

وی تصریح کرد: در هماهنگی های انجام گرفته با آزمایشگاه تشخیصی طبی معتبر، ابتدا افراد شناسایی شده از لحاظ بیماری هپاتیت بررسی شده سپس علیه بیماری کزاز وهپاتیت واکسینه خواهند شد.

سازمان پسماند شهرداری تبریز از فعالیت یک هزار و ۵۰۰ نفر تفکیک کننده غیر مجاز زباله در تبریز خبر داده که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر شناسایی، شده اند.

کد خبر 399315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.