هاشمی: منشأ بوی نامطبوع پایتخت مشخص نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: معلوم نیست منشأ‌ بوی نامطبوع روز گذشته از کجاست اما از آنجایی که این بو در مرکز تهران بیشتر بوده کمیسیون سلامت را مأمور کردیم تا نسبت به پیدا کردن منشأ بو اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی درحاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به تکالیف دولت در زمینه حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: براساس قانون دولت سهم ۵۰ درصدی در ساخت مترو دارد؛ لذا شهرداری ایستگاه‌ها و تونل‌ها را می‌سازد و در امر تجهیزات نیازمند کمک دولت هستیم.

وی افزود: بنا بر وظیفه دولت، یک و نیم میلیون یورو اعتبار برای تامین تجهیزات و دو میلیون یورو برای واگن در نظر گرفته شده اما ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی اجازه پیشرفت کار را نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه مدیریت شهری با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: تا به حال سه زمان برای جلسه با جهانگیری مشخص شده و از آنجایی که معاون اول می‌خواهد مقامات ارشد نیز در این جلسه باشند به دلیل عدم حضور آن‌ها این جلسات به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مترو پیشرفت خوبی داریم و با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستند تا فاینانس مترو را پوشش دهند، افزود: بین بانک شهر و کشاورزی قراردادی در مورد باز شدن LC منعقد می‌شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت تجهیزات مترو باشیم.

هاشمی در مورد عدم تحقق قول مسئولان شهرداری برای افتتاح یک ایستگاه در هر ماه گفت: قول همچنان پابرجا است و قرار شده برای سه ماهی که ایستگاه افتتاح نشده به یک باره سه ایستگاه را افتتاح کنند.

وی در مورد انتشار بوی نامطبوع روز گذشته در تهران گفت: شب گذشته استاندار خبر آخر را اعلام کردند و گفتند که منشأ آن پیدا نشده است و شرکت آب و فاضلاب نیز مسئولیت آن را نپذیرفته است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: معلوم نیست منشأ‌ این بو از کجاست اما از آنجایی که این بو در مرکز تهران بیشتر بوده کمیسیون سلامت را مأمور کردیم تا نسبت به پیدا کردن منشأ بو اقدام کنند.

کد خبر 399313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.