اجازه بلندمرتبه‌سازی در جنوب شهر را نمی‌دهیم

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای‌ شهر همدان گفت: جلوگیری از صدور پروانه ساختمانی برای بلند مرتبه‌ سازی در جنوب شهر و همچنین پیاده ‌راه‌سازی معابر اصلی شهر از جمله اقدامات مناسب مدیریت‌ شهری همدان در حوزه محیط زیست محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی امروز (سه‌شنبه) در دیدار چند تن از اعضای شورای شهر همدان با مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: همدان در دوره چهارم شورای شهر به عنوان پایلوت شهر سبز جهان اسلام مطرح شد و اکنون نیز این ویژگی مهم باید با جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: شهر سبز پایدار جهان اسلام یک برند و نشان بین‌المللی است که کلان ‌شهر و کهن‌ شهر همدان می‌تواند با این عنوان در مجامع جهانی بدرخشد.

مولوی با بیان اینکه همدان در گذشته به عنوان باغ ‌شهر معروف بوده، یادآور شد: با گذشت زمان بخش عمده ای از باغ‌های شهر به واحدهای مسکونی تبدیل شد.

وی با اشاره به عزم شورای پنجم در راستای حفظ و توسعه فضای سبز همدان گفت: جلوگیری از صدور پروانه ساختمانی برای بلند مرتبه‌ سازی در جنوب شهر و همچنین پیاده ‌راه‌سازی معابر اصلی شهر از جمله اقدامات مناسب مدیریت‌ شهری همدان در حوزه محیط زیست محسوب است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این نشست اصلاح سیستم جمع آوری فاضلاب شهری و نیز احداث شبکه‌های جدید فاضلاب را اقدامی ارزشمند در راستای حفظ محیط زیست دانست و گفت: آبیاری اراضی سبزی‌ کاری حاشیه شهر در گذشته با آب فاضلاب بود و ۹۰ درصد آلودگی را به دنبال داشت که جمع آوری شد.

علی فتحی ایجاد یکصد هکتار باغ شهر در دانشگاه با مشارکت سرمایه گذار خارجی، احداث پارک جنگلی یکصد هکتاری ولایت فخرآباد و ۲۳۰ هکتاری اکباتان را از طرح های مهم در سال جاری برشمرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه شورای پنجم به مقوله محیط زیست در همدان گفت: در این دوره شاهد قطع کمترین درخت در سطح شهر بوده‌ایم.

کد خبر 399297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.