توسعه طرح‌های مناسب‌سازی معابر خمین برای تردد معلولان

شهردار خمین گفت: طرح مناسب‌سازی معابر از سال ۹۷ در خمین آغاز شد و تاکنون معابر این شهر در بلوار بهشتی، منتظر جنوبی، آرامستان،خیابان ساحلی جنوبی، بلوار قدس و خیابان آزادی مناسب‌سازی شده است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضییان، اظهار کرد: ۱۱۰ هزار مترمربع از معابر این شهر از زمان اجرای طرح ساماندهی محیط فیزیکی برای تردد معلولان، ترمیم و مناسب‌سازی شده است.

وی افزود: طرح مناسب‌سازی معابر از سال ۹۷ در خمین آغاز شد و تاکنون معابر این شهر در بلوار بهشتی، منتظر جنوبی، آرامستان،خیابان ساحلی جنوبی، بلوار قدس و خیابان آزادی مناسب‌سازی شده است.

شهردار خمین ادامه داد: اقدامات عمرانی، پیاده‌روسازی و کف‌سازی در سطح شهر با اولویت مناسب‌سازی برای تردد عمومی انجام می‌شود. 

مرتضییان تصریح کرد: طرح مناسب‌سازی و بهسازی کامل معابر برای روشندلان و افراد کم توان، سالمندان، زنان و کودک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی افزود: مسیر ویژه روشندلان در پیاده‌رو سازی مناطق مختلف شهر و پازل سکه‌ای T شکل در ابتدا و انتهای مسیر و بر سر تقاطع‌ها ایجاد شده است.

شهردار خمین عنوان کرد: ایجاد رمپ ویژه عبور صندلی چرخدار و کالسکه کودکان در محل‌هایی که اختلاف ارتفاع دارد، اجرای راه‌بند ویژه عبور صندلی چرخدار به‌منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت و ساخت راه‌بند ترافیکی در محل تقاطع با خیابان‌ها و محل پل‌ها را از اقدامات مناسب‌سازی شهری است.

مرتضییان گفت: مناسب‌سازی هر مترمربع حدود یک میلیارد ریال برای مدیریت شهری هزینه دارد.

وی تصریح کرد: طرح شناسایی گره‌های مناسب‌سازی و موانع سطح شهر امسال در این شهرستان اجرا و در هر سال بخشی از این گره‌ها و موانع اصلاح می‌شود.

کد خبر 399280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.