برنامه علمی‌ و عملی برای مقابله با سیلاب‌ها در شهر اصفهان

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: برنامه مجموعه مدیریت شهری برای مقابله با سیلاب‌ها در شهر اصفهان با دو روش علمی و عملی انجام می‌شود.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه مجموعه مدیریت شهری برای مقابله با سیلاب‌ها در شهر اصفهان در رویکرد علمی، برگزاری‌ چندین جلسه در اتاق فکر مدیریت بحران بوده که منتج به طرح پیشنهادی شده و برای شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه ارسال و نظرات آنها برای بررسی این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در اتاق فکر مدیریت بحران که هفت نفر از اساتید دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی حضور دارند، با دریافت نظرات از مناطق، تجزیه و تحلیل آن‌ها آغاز شده است همچنین شرح خدمات سازمان طراحی به منظور بازنگری در تغییر طرح‌های شهری که برای مناطق سه و ۱۳ نوشته شده بود به همراه شرح خدمات ابلاغ شده از سوی وزارت کشور، مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی، شرح خدمات واحد برای انجام طرح مطالعات آبخیزداری و جمع‌آوری و استحصال سیلاب مناطق ۱۵ گانه تهیه شده و برای انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری در حوزه عملی برای مقابله با سیلاب‌ها، به همه مناطق و سازمان‌های شهرداری ابلاغ شده که به صورت مستمر کارگروه‌های مربوط را برگزار کنند، گفت: چندین کارگروه از جمله سیلاب، اطفاء حریق و امداد و نجات، اطلاع رسانی و هشدار زیرنظر مدیریت بحران فعالیت دارند که با برگزاری جلسات مستمر به آخرین وضعیت‌ها رسیدگی می‌کنند.

جعفریان‌فر گفت: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، جلسات این مدیریت باید به صورت فصلی برگزار شود و اکنون این دستورالعمل در تمام مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های شهرداری اجرایی شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم برای مقابله با سیلاب در مناطق شهری، موتور کف‌کش برای جمع‌آوری سیلاب است که همه مناطق دست‌کم به یک دستگاه مجهز بوده و برخی مناطق چندین دستگاه در اختیار دارند که در صورت لزوم آن را در اختیار سایر مناطق قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مناطق ۱۳، پنج و شش که در شیب کوه صفه، قائمیه، دشت‌ها و اراضی قرار دارند ممکن است در صورت بروز سیلاب به کمک دیگر مناطق نیاز داشته باشند، بنابراین باید از اکنون برای آنها برنامه‌ریزی بهتری برای مقابله با خطر داشت.

جعفریان‌فر با بیان اینکه هر منطقه شهر اصفهان، معین سه منطقه دیگر در شهر است، اظهار کرد: در قانون مدیریت بحران باید همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری در حوادث غیرمترقبه، حوادث طبیعی و حوادث انسان ساخت همه تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران در شهرها قرار دهند.

کد خبر 399262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.