دریای خلاقیت در صنایع دستی موج می‌زند

یک هنرمند صنایع دستی گفت: خلاقیت در جذبمخاطب بیشتر تاثیرگذار است چراکه همیشه مردم از کار نو وجدید استقبال می‌کنند اما در حرکت به سوی خلاقیت باید کاربرد و قیمت آن را در نظر گرفت.

روح الله اسحاق زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه بحث خلاقیت بورس شده و این می‌تواند آسیب هایی را در پی داشته باشد و ما را به بیراهه بکشاند؛ باید از خودمان بپرسیم که معنی خلاقیت چیست؟ و به چه کسی می‌توانیم خلاق بگوییم؟ و چه اثری خلاقانه کار شده است؟ چرا که مبحث خلاقیت بسیار گسترده است.

وی افزود: در بحث صنایع دستی دریای خلاقیت موج می‌زند البته باید بتوانیم وسیله کاربردی با قیمت مناسب تولید کنیم تا اکثر اقشار بتوانند آن را تهیه کنند؛ در بحث خلاقیت در صنایع دستی دو مقوله وجود دارد یکی کاربرد و قیمت آن و دیگری کیفیت و ماندگاری که باید به آن توجه داشته باشیم.

این هنرمند ادامه داد: خلاقیت در  جذب مخاطب بیشتر تاثیر گذار است چراکه همیشه مردم از کار نو وجدید استقبال می‌کنند اما در حرکت به سوی خلاقیت باید کاربرد و قیمت آن را در نظر گرفت این مباحث به وضعیت اقتصادی مملکت هم برمی گردد، اگر در یک دوره ای زندگی می‌کردیم که توریست زیاد و توان خرید مردم بالا بود برخورد ما با مبحث خلاقیت متفاوت می‌شد، اما اکنون باید طبق توان مردم متفاوت عمل کنیم.

اسحاق زاده خاطر نشان کرد: بازار وقتی به علت قیمت بالا کشش نداشته باشد در بحث زیرساخت به سمت دیگری روی می‌آورد چراکه هم تولید کننده و هم فروشنده باید بتوانند امرار معاش کنند و خلاقیت در این بُعد استفاده می‌شود چه سیاستگذاران و چه مربیان این حرفه نمی‌توانند تاثیری داشته باشند چراکه بازار مسیر خود را خودش پیدا می‌کند و بحث خلاقیت در موقعیت اقتصادی خودش ارزیابی می‌شود.

کد خبر 399258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.