برای افزایش ایمنی بازار اصفهان چه اقداماتی انجام شده است؟

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان اقدامات و پیگیری های انجام شده برای افزایش سطح ایمنی بازار اصفهان را تشریح کرد.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمنی بازار از ویژگی خاصی برای تمام دستگاه‌های متولی امر برخوردار است و در همین راستا جلسات متعددی در فرمانداری اصفهان برگزار و تصمیم‌گیری‌های خوبی در آن جلسات اتخاذ شده که امیدواریم اجرایی و سطح ایمنی بازار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بازار قدیمی اصفهان جزء ابنیه تاریخی کشور محسوب می‌شود، افزود: بازار اصفهان از مراکز پرجمعیت شهر به شمار می‌رود که با توجه به تمرکز اصناف در طول هشت کیلومتر مسیر بازار، می‌طلبد در خصوص ایمنی آن کوشاتر بوده و برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشیم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در جلساتی که با حضور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، شهرداری منطقه سه و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد، پیشنهاد شد باتوجه به اینکه طول بازار هشت کیلومتر است، سازمان آتش نشانی در هریک کیلومتر یک پایگاه‌ اطفاء حریق ایجاد کند و مکاتبه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مبنی بر در اختیارقراردادن مکان‌هایی جهت ایجاد این پایگاه‌ها انجام دهد.

وی ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استان اصفهان نیز در مکاتبه‌ای با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان درخواست کرد مکان‌های مورد نیاز برای احداث پایگاه‌های اطفاء و افزایش ضریب ایمنی بازار در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان قرار گیرد.

جعفریان‎فر افزود: در ادامه پیگیری‌های انجام شده برای افزایش سطح ایمنی بازار اصفهان، جلساتی در فرمانداری اصفهان برگزار و مقرر شد شرکت توزیع برق اصفهان نسبت به بازدید و ایمن‌سازی مسیرهای کابل‌کشی شبکه‌های برق در بازار اقدام کند که این مورد نیز توسط شرکت مستقیم توزیع برق اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه و آسیب‌پذیر شهر از طول مسیر بازار اصفهان بازید کرده و پیشنهاداتی برای ایمن‌سازی مسیر بازار و راهکارهای دسترسی سریع تیم‌های امدادی به بازار را ارایه کرده است، اظهار کرد: امیدواریم پس از بررسی و ایجاد امکانات لازم این مهم عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم ایمنی بازار اصفهان را ارتقاء داده و در برابر حوادث محتمل، آمادگی لازم برای واکنش سریع را داشته باشیم.

کد خبر 399242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.