هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد این در حالی است که اکنون دسترسی به شاخص لحظه ای کیفیت هوا امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - سه شنبه دوازدهم آذرماه- با میانگین ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

هم اکنون به دلایل نامشخص دسترسی به داده ها و شاخص لحظه ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان وجود ندارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از عصر روز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار بارش زا به استان وضعیت کیفی هوا رو به بهبودی است.

بر این اساس امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۶، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۸، خیابان پروین روی عدد ۱۵۱، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۱۶ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۴۹ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله مبارکه با میانگین ۹۵ و سجزی با میانگین ۶۷ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در نجف آباد و شاهین شهر به ترتیب با میانگین ۱۴۱ و ۱۳۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است‌.

هوای کاشان صبح امروز با میانگین ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم گزارش می شود.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در سه ماه گذشته قطع است و از داده های این ایستگاهها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 399235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.