کاهش مصرف ۱۳۰ میلیون مترمکعبی آب در تهران تا ۱۴۱۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال تحقق هدف کاهش مصرف آب از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۷۰ میلیون مترمکعب و جایگزینی مابقی با پساب تصفیه شده تا افق ۱۴۱۰ هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش حسینی میلانی، شامگاه دوشنبه در پنل نخست همایش "آب، فضای سبز و مدیریت شهری" اظهار کرد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران مقرر شده است شهرداری مصرف آب فضای سبز را به میزان ۳۵ میلیون متر مکعب کاهش دهد. 

وی با اشاره به توافق شهرداری با شرکت آبفا برای استفاده از پساب، افزود: اکنون آب مصرفی در حوزه فضای سبز از آب خام و به صورت عمده است در حالی که ما به دنبال کاهش مصرف از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۷۰ میلیون مترمکعب و جایگزینی مابقی با پساب تصفیه شده تا افق ۱۴۱۰ هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چاره‌ای جز تغییر پارادیم در مصرف آب در حوزه شهری نداریم، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کشور و ملاحظات وزارت نیرو نسبت به حفظ سفره‌های آب زیرزمینی، مدیریت شهری ملزم به مصرف درست آب و حفظ سفره آب زیرزمینی است.

وی نگهداشت منابع سفره‌های آب زیرزمینی تهران را در تهران به دلیل قرار گرفتن در محیط نیمه خشک ضروری دانست و اضافه کرد: تلاش و مطالبه ما در مدیریت شهری حفظ فضاهای سبز کنونی و ایجاد و گسترش فضاهای سبز در مناطق کم‌برخودار است که این مسئله باید با توجه به شرایط آبی و کاشت گونه‌های بومی سازگار و مقاوم در برابر کم‌آبی و تغییرات اقلیمی باشد.

حسینی میلانی با بیان اینکه تکمیل کمربند سبز شهر تهران تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت اقلیمی شهر تهران دارد، خاطرنشان کرد: تکمیل کمربند بر عدم توسعه شهر تهران و حفاظت از حریم نیز اثرگذار است که تکمیل و توسعه آن، نیازمند منابع آبی است و تامین منابع آبی هم با تکیه و استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی، مانند گذشته ممکن نیست و توسعه ۱۰ هزار هکتار پارک جنگلی تا سال ۱۴۱۰ یکی از چالش‌های مهم پیش‌رو است.

وی بر لزوم تعامل و گفت‌وگوی بیشتر میان مدیریت شهری و حاکمیت با شهروندان برای کاهش مصرف آب تاکید کرد و افزود: مسائل را کمتر با شهروندان در میان می‌گذاریم و آنها را در جریان امور قرار نمی‌دهیم در حالی که با توجه به افزایش مشکلات و کاهش منابع آبی، افزایش سهم شهروندان در کاهش مصرف و مشارکت در نگهداشت فضای سبز ضروری می باشد و لازم است گفت‌وگوهای بیشتری در این رابطه برای اقناع‌پذیری آنها انجام شود.

کد خبر 399226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.