توپ طلای فرانس فوتبال به مسی رسید

امشب در پاریس بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۹ در شهر پاریس معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم برترین های فوتبال جهان امشب درحالی برگزار می شود که به اعتقاد اکثر کارشناسان برنده این جایزه لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا است

* مراسم اهدای توپ طلا از ساعت ۲۳ به وقت ایران آغاز شد، این درحالی بود که کریس رونالدو فوق ستاره یوونتوس در این مراسم حضور ندارد رونالدو با انتشار عکسی در فضای مجازی خبر از افتتاح رستوران جدیدش داد.

* سندی هری‌برت و دیدیه دروگبا میزبانان مراسم امسال هستند. این جایزه به صورت سنتی هر ساله توسط نشریه فرانسوی فرانس فوتبال اهدا می‌شود. فهرست سی نفره نامزدهای این جایزه در ماه اکتبر از سوی این نشریه معرفی شد تا با رای‌گیری از کسانی که این نشریه از پیش برگزیده، برنده نهایی انتخاب شود.

* لوکا مودریچ هافبک کروات رئال که خودش سال پیش این عنوان را کسب کرده بود؟ قرار است جایزه توپ طلا را در خلال مراسم امشب اهدا کند.

* در صحنه ای‌ که یک خبرنگار با فندایک مدافع لیورپول برخورد می کند، از او می پرسد: "رونالدو در مراسم حاضر نمی‌شود. این یعنی اینکه الان فقط تو و مسی مدعی هستین درسته؟"

‌* فندایک در جواب اظهار می کند : "رونالدو اصلا مگر مدعی بود؟" ویدئویی که در شبکه های اجتماعی به سرعت دست به دست شد.

* ماتیاس دلیخت مدافع هلندی یووه با اعلام کیلیان امباپه به عنوان برترین بازیکن جوان سال انتخاب شد. جیدون سانچو از دورتموند و ژئو فیلیکس از آتلتیکو دوم و سوم شدند.

* آلیسون بکر، دروازه بان لیورپول و تیم ملی برزیل با کسب جایزه یاشین، برترین دروازه بان فصل ۱۹-۲۰۱۸ از نگاه فرانس فوتبال شد. او با تیم باشگاهی اش قهرمان لیگ قهرمانان سوپرکاپ اروپا و با تیم ملی هم کوپاآمه‌ریکا را برده است. ترشتگن از بارسا و ادرسون از سیتی هم دوم و سوم شدند.

* در بخش بانوان، مگان راپینو به عنوان بهترین بازیکن زن سال ۲۰۱۹ انتخاب شد. لوکی برونژه دوم شد و جایگاه سوم هم به الکس مورگان رسید.

* و بالاخره در بخش آقایان و مطابق انتظار، لیونل مسی بالاتر از فندایک به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد و ششمین توپ طلای خود را به دست آورد.

مسی بعد از دریافت ششمین توپ طلایش گفت: "میخوام از همه کسایی که بهم رای دادن تشکر کنم. از هم تیمی هایم توی تیم و تیم ملی هم تشکر میکنم. خیلی ازتون ممنونم. ده سال قبل اولین توپ طلایم را اینجا توی پاریس بردم و امروز ششمین توپ طلام را کسب میکنم توی لحظه ی خیلی خاص در زندگی شخصی قرار دارم.

وی در پایان گفت: از رویاهایم دست نمیکشم و تمایلم به ادامه دادن و پیشرفت باقی است. چندین سال از بازی های من مانده ولی لحظات بازنشستگی هم نزدیک و همه چیز به سرعت میگذرد. میخواهم به ادامه دادن از فوتبال و خانواده ام لذت ببرم.

فندایک مدافع لیورپول گفت: سال فوق العاده ای برام بود و باعث افتخار بود که اینجا حضور داشتم. مسی واقعا بازیکن بینظری است و عملکردی استثنایی داشت. او ٦ توپ طلا برده و به احترامش کلاه از سر برمیدارم. اصلا برایم آسان نبود و برای جایی که الان هستم و اینجا هستم، خیلی سخت جنگیدم. سال خوبی داشتم ولی بدشانسی داشتم چون بازیکنی مثل مسی وجود داشت که یکم غیرطبیعی است. نگاه کن او ٦ توپ طلا برده و باید بهش به درستی احترام گذاشت.

کد خبر 399224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.