مرکز مشاوره درمان ایدز شاهین‌شهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شاهین‌شهر و میمه از راه‌اندازی مرکز مشاوره درمان ایدز در شاهین شهر خبر داد.

ملیحه زیبنده‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سطح استان اصفهان فقط یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم، اظهار کرد: تمام بیماران رفتاری و HIV استان را به این مرکز ارجاع می‌دهیم، اما با توجه به نیازهای موجود اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره شاهین‌شهر کردیم تا علاوه بر این شهر نیاز شهرستان های مجاور را نیز برطرف کنیم و بیماران مشکل بُعد مسافت برای مراجعه به مراکز مشاوره نداشته باشند.

وی با توضیح اینکه هدف این است که بیماران شناسایی، غربالگری، آزمایش و درمان شوند، ادامه داد: درمان بیماران HIV  و ایدز باید پیگیری شود تا تمام مراحل را به پایان برسانند، این بیماران جزء افرادی هستند که اختلالات شخصیتی و مشکلات اعصاب و روان دارند و برای درمان مستلزم پیگیری‌های مستمر می‌باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدماتی مانند آموزش، درمان، مشاوره، غربالگری و دادن دارو به بیماران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلینیک‌های مثلث گفته می‌شد که یک ضلع آن را معتادان، یک ضلع را بیماری‌های آمیزشی و رفتارهای  پرخطر و ضلع دیگر را بیماران HIV  و خانواده‌ آن‌ها تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها دو ضلع یعنی بیماری‌های آمیزشی و رفتارهای پرخطر و بیماران HIV  وخانواده‌ آن‌ها در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت پوشش قرار می‌گیرند و مشاوره، غربالگری و درمان می‌شوند و برای معتادان مراکز درمان سوء مصرف مواد (MMT) را داریم.

زیبنده‌پور اضافه کرد: البته برای معتادان  تزریقی در مراکز مشاوره  بیماری‌های رفتاری،  خدماتی مورد نیاز ارائه می‌شود و اینطور نیست که اگر معتادان به این مراکز آمدند، خدمات دریافت نکنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال شعار وزارت بهداشت‌ این است که برای آگاهی، پیشگیری، آزمایش و درمان HIV همه در یک کشتی نشسته ایم، گفت: مراسم راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان شاهین شهر را به مناسبت هفته ایدز در روز چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸ برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: در شاهین‌شهر حدود ۸۵ نفر آلوده به ویروس HIV  هستند و این تعداد از بین افرادی هستند که غربالگری شده‌اند و این آمار کاملی از افراد مبتلا نیست چرا که آمار موجود را تقریبا باید سه برابر کنیم تا افراد شناسایی نشده نیز در نظر گرفته شوند.

کد خبر 399185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.