نوجوان ۱۴ ساله در استخر ساحل سمیرم غرق شد

اختصاص ۶ هزار میلیاردتومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش ۲۰ درصدی شیوع ایدز در زنان، ابراز ندامت جوانان آزار دهنده کودک کار، کشف شامپوهای قاچاق از یک انبار تخلیه بار و دستگیری ۷۹ نفر از عوامل نا آرامی های اخیر در خوزستان برخی عناوین بسته خبری یازدهم آذرماه ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، رئیس اورژانس بیمارستان سید الشهدا شهرستان سمیرم گفت : این نوجوان از روستای فتح آباد بخش وردشت برای شنا به همراه تعدادی از دوستان خود به استخر ساحل سمیرم آمده بود که به علت آشنا نبودن با فنون شنا در استخر غرق شد و جان خود را از دست داد

محسن مهدوی افزود : غریق نجات هم در استخر حضور داشته ولی به دلیل شلوغی استخر متوجه غرق شدن این دانش آموز نمی شوند. استخر ساحل سمیرم در مجموعه ورزشی شهید صابری شهر سمیرم واقع شده است .

اختصاص ۶ هزار میلیاردتومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۶ هزار میلیاردتومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: مجلس در سال جاری برای این موضوع ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرد که دولت از اختیاری که برای افزایش سقف مربوط به این کمک‌ها بود، استفاده و اعتبار مربوط به آن را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم برای سال ۹۹ نیز، ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق در نظرگیریم.

افزایش ۵۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۹۹

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درخواست افزایش ۵۰ درصدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی برای سال ۹۹ را به سازمان برنامه و بودجه داده ایم و همه چیز بستگی به نظر آن‌ها دارد.

وی درباره میزان دقیق این افزایش مستمری بیان کرد: درخواست افزایش ۵۰ درصدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی برای سال ۹۹ را به سازمان برنامه و بودجه داده ایم و همه چیز بستگی به نظر آن‌ها دارد.

افزایش ۲۰ درصدی شیوع ایدز در زنان

مجتبی غالبی، رییس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور با اشاره به وضعیت شیوع ایدز در زنان و مردان تاکید کرد: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بروز ویروس اچ آی وی طی سال‌های اخیر در زنان ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش یافته است که این موضوع نیز ناشی از رفتارهای غیر ایمن جنسی است. البته این موضوع باعث نشده که آمار زنان مبتلا به ایدز بیشتر از مردان باشد.

ابراز ندامت جوانان آزار دهنده کودک کار

دو جوانی که با آزار رساندن به کودک کار وی را درون سطل زباله انداخته بودند از کار خود ابراز ندامت کردند.

یکی از این دو جوان با اعلام اینکه خود نیز کارگر است و از وضع مالی مناسبی برخوردار نیست، گفت: این کار را از روی ندانم کاری و جوانی انجام داده و فکر نمی‌کرده چنین بازتابی داشته باشد.

وی با عذر خواهی از مردم گفت: پس از این اقدام نیز از کودک مذکور عذر خواهی کرده و با خریدن ساندویچ برای وی از او دلجویی کرده است.

جوان دیگر نیز با اشاره به فشار روحی بسیاری که پس از انتشار فیلم بر وی وارد شده است، گفت از دیروز در حال گریه و ندامت است.

کشف شامپوهای قاچاق از یک انبار تخلیه بار

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله شامپوی خارجی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان طرح بازرسی از انبارهای تخلیه بار را اجرایی کردند.

سرهنگ ترکیان : در بازرسی از یک انبار تخلیه بار یک هزار و ۲ عدد شامپوی خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

تخریبگر بانک ها، اسیدپاش خودروهای لوکس شمال تهران از آب درآمد

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یکی از عاملان تخریب بانک ها در پی ناآرامی اخیر، خبر داد و گفت: با شناسایی متهم، راز عامل اسیدپاشی بر خودروهای لوکس شمال تهران با ۴۰ شاکی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد فردی با اسلحه ساچمه‌ای به سمت تابلو و شیشه بانک ها تیراندازی کرده و به سرعت از محل گریخته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در مخفیگاه متهم با یک دستگاه پراید نقره ای رنگ و فاقد پلاک انتظامی مواجه شدند، گفت: متهم به همراه خودرو کشف شده برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری ١٤٧ گلبرگ انتقال یافت.

ظهیری خاطرنشان کرد: ماموران با بررسی دقیق‌تر، با پرونده دیگری مبنی بر اسیدپاشی بر روی تعدادی خودروی لوکس در منطقه پاسداران مواجه شدند که حاکی از آن بود اسیدپاشی‌ها، توسط راننده یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ و فاقد پلاک انتظامی انجام شده است.

به گفته این مقام انتظامی، تحقیقات بیشتر نشان داد که متهم مذکور در جریان ناآرامی های اخیر نیز با استفاده از همین سلاح ساچمه‌زنی، اقدام به تخریب شیشه تعدادی بانک کرده بود.

دستگیری ۷۹ نفر از عوامل موثر اغتشاشات اخیر در خوزستان

فارس نوشت: مدیر کل ضد تروریست وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان خوزستان، ۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه های نظامی و انتظامی و مردم شناسائی و در حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند.

از این افراد ۱۳ قبضه انواع اسلحه از جمله کلاشنیکف و کلت کمری، لباس نظامی، پلاک جعلی خودرو و تابلو ایست و بازرسی کشف و ضبط گردید.

سه تیم تروریستی که با حمایت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس آموزش های ویژه دیده و نقش مهمی در حمله به مراکز دولتی و شلیک به حافظان امنیت و مردم داشته اند که یکی از اتباع این کشور نیز جزء دستگیرشدگان می باشد.

مدیر کل ضد تروریست وزارت اطلاعات همچنین گفت: چندین تیم تروریستی که برنامه ریزی و یا نقش موثر در خرابکاری و حمله به مراکز حساس و مردم در سطح کشور داشتند، شناسایی و دستگیر شدند که در آینده نزدیک به سمع و نظر مردم بصیر کشور خواهد رسید.

کد خبر 399184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.