جشنواره گردشگری معلولین آغاز نهضت مناسب‌سازی در کشور است

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که استاندارد بودن طرح‌های مناسب‌سازی اولویت‌ اجرایی تیم پایش و فنی نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین است، گفت: جشنواره گردشگری معلولین آغاز نهضت مناسب‌سازی در کشور است.

به گزارش ایمنا، حسین صالحیان امروز -دوشنبه ۱۱ آذرماه- در حاشیه بازدید از معابر و ابنیه تاریخی شهر یزد، اظهار کرد:‌ نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین با حضور روئسای انجمن‌های ضایع نخاعی کشور از فردا -سه‌شنبه ۱۲ آذرماه- در یزد، شهر دوستدار معلول برگزار می‌شود.

وی افزود: مناسب‌سازی دائمی تمام معابر شهری و فضاهای عمومی در سطح شهر یزد از جمله مهمترین اهداف و برنامه‌های تعیین شده برای نخستین جشنواره گردشگری معلولین است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد با بیان اینکه به واسطه برگزاری این رویداد ملی تاکنون بیش از ۱۰ نقطه از ابنیه تاریخی و معابر بافت جهانی یزد مناسب‌سازی شدند، ‌گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان معماری وزارت راه و شهرسازی یزد از جمله نقاط مناسب کشور برای تبدیل شدن به شهر در دسترس و شهر دوستدار معلول است.

صالحیان توزیع عادلانه خدمات به تمام اقشار جامعه را یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری به ویژه شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر از جمله مولفه‌های حقوق شهروندی است که در دستور کار این دوره شورا و مدیریت شهرداری یزد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه به استاندارد بودن طرح‌های مناسب‌سازی از جمله اولویت‌های تیم پایش و فنی جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد است، ‌ گفت: نخستین جشنواره گردشگری معلولین در حقیقت آغاز راه‌اندازی نهضت مناسب‌سازی در کشور است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد با بیان اینکه نهضت مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهرهای کشور از یزد به عنوان شهر دوستدار معلول آغاز می‌شود، اظهار کرد: رسیدن به اهداف عالی «یزد، شهر دوستدار معلول» مستلزم همکاری و همراهی مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 399179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.