ایران بدون هیچ جایزه ای!

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا با حضور کاندیداهای بخش‌های مختلف در هنگ‌کنگ آغاز شد که نمایندگان فوتبال کشورمان نیز در این مراسم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم برترین‌های فوتبال آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ امروز _ دوشنبه _ ۱۱ آذرماه در هنگ‌کنگ آغاز شد. این مراسم در حالی آغاز شد که فوتبال کشورمان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش‌های انفرادی و برترین فدراسیون‌ها، برای کسب جایزه در پنج بخش انتخاب شده است.

فدراسیون فوتبال به‌عنوان کاندیدای برترین فدراسیون الهام بخشی، علیرضا بیرانوند به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن سال آسیا، سردار آزمون به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، مهدی جاوید به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن فوتسال آسیا و کتایون خسرویار به‌عنوان برترین مربی فوتبال آسیا در بخش بانوان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند.

در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس و کتایون خسرویار، سرمربی پیشین تیم زیر ۱۹ سال زنان ایران به عنوان نمایندگان فوتبال ایران حضور داشتند، نفرات برتر به این ترتیب معرفی شدند:

در ابتدای این مراسم، شیخ سلمان از دبیرکل و سپس از رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ تقدیر کرد. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس تقدیری از جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داشت که در این مراسم حضور پیدا کرده بود.

* در مراسم آغازین، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (شیخ سلمان) لوح یادبودی را به مسئولان فوتبال کشور هنگ کنگ و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور اهدا کرد و همچنین از میزبانی این مراسم از هنگ‌کنگی‌ها تقدیر شد.

* در انتهای این بخش شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا لوح یادبودی به دلیل گسترش فوتبال در این قاره به جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اهدا کرد.

* سلطان عبدالله، رئیس فدراسیون فوتبال مالزی جایزه الماس فوتبال آسیا را کسب کرد.

* اتحادیه فوتبال گوام در بخش بلند پروازی موفق شد جایزه دریافت کند. فدراسیون فوتبال افغانستان و اتحادیه فوتبال یمن نیز در این بخش کاندیدا بودند.

* جایزه بخش توسعه فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ رسید که کره شمالی و سنگاپور را رقیب خود می‌دید.

* فوتبال ژاپن که در کنار اتحادیه فوتبال کره جنوبی و فدراسیون فوتبال ایران در بخش الهام‌بخشی کاندیدا بود، موفق شد این جایزه را بالاتر از رقبای سرسخت خود کسب کند.

* آساکو تاکاکورا از ژاپن بالاتر از کتایون خسرویار از ایران و نئونگروتای سراتنگویان از تایلند جایزه برترین سرمربی سال بانوان AFC را دریافت کرد.

* در بخش بهترین سرمربی سال مردان آسیا، چونگ جونگ یونگ از کره جنوبی بالاتر از تسویوشی اوتسوکی و برو اویوا هر دو از ژاپن، این جایزه را دریافت کرد.

* توموکی یوشیکاوا جایزه بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۹ را بالاتر از مهدی جاوید کسب کرد. مهدی تاج جایزه توموکی یوشیکاوا را اهدا کرد.

* جایزه برترین لژیونر آسیا در بخش فوتبال در اروپا، هم با وجود حضور سردار آزمون فوق ستاره ایرانی تیم زنیت پترزبورگ روسیه به سوون هیونگ مین بازیکن کره‌ای تیم تاتنهام انگلیس رسید. 

* در قسمت برترین بازیکن جوان سال فوتبال AFC  لی کانگ از کره جنوبی بالاتر از دوان وان هاو از ویتنام و هیروکی آبه از ژاپن جایزه دریافت کرد.

* جایزه گسترش فوتبال پایه در مدارس، به فدراسیون فوتبال سنگاپور رسید.

* در بخش الهام بخشی فوتبال پایه هم فدراسیون فوتبال چین به عنوان برترین فدراسیون معرفی شد.

* بالاخره لابی گری های قطری ها جواب داد و عفیف مهاجم قطری السد، بالاتر علیرضا بیرانوند دروازه بان خوش آتیه تیم ملی فوتبال ایران مرد سال آسیا شد. علیرضا بیرانوند و توموآکی ماکینو از ژاپن در رده های بعدی جدی گرفتند ، ژاوی سرمربی این بازیکن در باشگاه السد به دلیل حاضر نبودن او جایزه را دریافت کرد.

کد خبر 399171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.