تجهیز مناطق ۱۵گانه شهر و ناژوان به پایگاه‌های پشتیبانی مقابله با بحران‌های طبیعی

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: مناطق ۱۵ گانه و ناژوان مجهز به پایگاه‌های پشتیبانی با تجهیزاتی مناسب برای مقابله با بحران‌های طبیعی از جمله سیلاب است.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پایگاه‌های پشتیبانی مناطق ۱۵ گانه و ناژوان از سال گذشته تجهیز و آماده بهره‌برداری شد و هر پایگاه به ۱۰۰ نوع ابزار و تجهیزات مقابله با سیلاب‌های شهری و آب‌گرفتگی معابر و ساختمان‌ها مجهز است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارشناسان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بازدید از پایگاه‌های پشتیبانی مقابله با بحران‌های طبیعی برای عملیاتی‌ کردن و آماده به کار بودن تجهیزات مستقر در این پایگاه‌ها را در دستور کار خود دارند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هر پایگاه بالغ بر چهار میلیارد ریال تجهیزات و لوازم مورد نیاز ذخیره‌سازی  شده و آماده بهره‌برداری است، افزود: این اعتبارات خرید این تجهیرات از بودجه مناطق ۱۵ گانه تامین شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، برای سال آینده ۳۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران در مناطق ۱۵ گانه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ۶۹۳ میلیارد ریال اعتبار نیز برای انجام پدافند کالبدی ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری شهرداری پیش‌بینی شده تا پس از تصویب بودجه، محقق و این اقدامات عملیاتی شود.

جعفریان‌فر گفت: در خصوص موارد فوق بنا بر دستورالعمل وزارت کشور، تمام مناطق ۱۵ گانه و ناژوان موظف به برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در اسرع زمان شدند و اینکه به صورت منظم جلسات ستاد بحران را درون منطقه برگزار کرده و هماهنگی با دستگاه های اجرایی مسئول در حوزه مدیریت سیلاب و رودخانه ها مستقر در منطقه، برای پیشگیری از بحران های احتمالی در فصل پاییز و زمستان و آمادگی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، برگزاری مانورهای دوره‌ای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی شهری در دستور کار قرار گرفته که جلسه تئوری را در هفته جاری برگزار و هفته آینده مانور عملیاتی آن را برگزار خواهیم کرد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا رزمایش تخلیه اضطراری نیز در دستور کار قرار گرفته، سناریوهای آن آماده شده و جلسه رزمایش تئوریک در اولین فرصت برگزار و پس از آن رزمایش عملیاتی را برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق ۱۵ گانه باید نقاط بحرانی و خطرزای شهری را در منطقه خود شناسایی و با مدیریت بحران مکاتبه و کارشناسان مدیریت بحران به اتفاق کارشناسان مناطق، طرح های رفع خطر یا ایمن سازی برای نقاط را آماده و برای رفع خطر این نقاط در دستور کار قرار دهند.

جعفریان‌فر اظهارکرد: از دیگر موارد دستورالعمل وزارت کشور آمادگی، پایش و نظارت مستمر مدیریت بحران شهرداری در خصوص وضعیت جوی و وسایل مدیریت بحران بود که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته و شهردار اصفهان برای برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد مدیریت بحران مناطق دستورصادر کرد و تاکید کرد رصد و پایش مخاطرات احتمالی توسط مناطق سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته انجام شود و به صورت مستمر گزارش مربوطه به مدیریت بحران ارسال شود.

وی با بیان اینکه مناطق باید به صورت دوره‌ای و منظم بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهر را انجام دهند، افزود: از جمله آن‌ها بازدید از فرایند انجام لایروبی پل‌ها، ابنیه‌های فنی احداث شده در مسیر مادی‌ها، مسیل‌ها، کانیوها است که باید به صورت منظم انجام شود.

کد خبر 399156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.