مردان قوزدار و زنان باردار روی صحنه تئاتر

«برای خرید که نباید پول داد» عنوان نمایشنامه‌ای از داریو فو، نویسندۀ ایتالیایی است که از ۱۳ آذرماه به کارگردانی معین‌الدین عشاقی در اصفهان روی صحنه می‌رود.

معین الدین عشاقی، کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با معرفی نمایش "برای خرید که نباید پول داد" گفت: داریو فو از نمایشنامه نویسان مشهور ایتالیایی است که در این نمایشنامه که توسط جمشید کاویانی ترجمه‌شده، قصه مردم شهر در ایتالیا را روایت می‌کند که به دلیل گران شدن اجناس، تصمیم می‌گیرند به فروشگاه‌ها رفته و طوری که کسی متوجه نشود، اقلام را زیر لباسشان پنهان کنند.

وی ادامه داد: مردم اجناس را زیر لباس ها پنهان می کنند، به‌طوری‌ که بعد از مدتی همه زنان شهر باردار و همه مردان شهر قوزدار به نظر می‌رسند که همین شرایط یک موقعیت کمیک را ایجاد می‌کند.

عشاقی با اشاره به اجرای پیشین این نمایشنامه توسط اسماعیل موحدی، دیگر کارگردان تئاتر در شهر اصفهان توضیح داد: در اجرای پیشین این نمایشنامه توسط اسماعیل موحدی من به عنوان بازیگر حضور داشتم و پیشنهاد نمایشنامه نیز با من بود، این بار اما طراحی صحنه، گریم،  میزانسن، دکور، نور، بازیگران و حتی شخصیت‌های این تئاتر، کاملا متفاوت است و مخاطبان یک تئاتر جدید را خواهند دید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا متن نیز تغییراتی داشته یا به اصطلاح ایرانیزه شده است، گفت: خیر در متن هیچ تغییر ایجاد نشده و همان متن اصلی نمایشنامه است.

این کارگردان در توضیح جایجایی زمان اجرا این نمایش گفت: قرار بود اجرای ما از یکم آذر شروع شود اما به دلیل اتفاقاتی که رخ داد، این اجرا به تعویق افتاد و  از چهارشنبه ۱۳ آذر تا نهم دی‌ماه هر شب رأس ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه خواهیم بود. همچنین قیمت بلیط این اجرا را به نسبت جایگاه تماشاگران در سه قیمت ۳۰، ۲۵ و ۲۰ هزار تومان تعیین کرده ایم.

وی در پایان گفت: این نمایشنامه به نوعی با شرایط اجتماعی امروز و مردم ما همخوان است و بر خلاف دیگر کمدی ها در این نمایش از طنز سخیف استفاده نشده است.

به گزارش ایمنا، در تئاتر «برای خرید که نباید پول داد» بازیگرانی چون اسماعیل موحدی، شهاب غزالی، شمیلا تابش، ستایش سرائیان و معین‌الدین عشاقی در سالن اصلی فرشچیان ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 399155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    قیمت ها ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان هست. ماست سون ۳۰ هزار تومنه.