برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان تا پایان‌ وقت روز پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه در فرهنگسرای موعود دایر است.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان در راستای حمایت از کالای ایرانی و با هدف معرفی توانمندی های بانوان فعالان این‌ منطقه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت تولیدات و توانمندسازی بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانند برای فروش محصولات تولیدی خود به بازار وصل شوند، ادامه داد: یکی از این راه‌ها برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فصلی و محلی در طول سال است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در بیشتر کشورهای دنیا توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌شود.

وی گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده و توسعه تولید داخلی، ارتقای جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده و افزایش روحیه خودباوری در آن‌ها دارد.

روحانی با بیان اینکه کسب مهارت‌های لازم در اشتغال خانگی یک نیاز بشمار می‌رود، افزود: با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد مشاغل خانگی و نیز کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خودکفایی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین اهمیت نقش زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار تاکید شده است.

وی تصریح کرد: اینگونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تامین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر، بهره‌وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نفس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید جهت اشتغال‌زایی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه همزمان ‌بامیلاد امام‌حسن‌عسگری(ع) در فرهنگسرای موعود واقع در خیابان آتشگاه خیابان شهید مظاهری از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۱۷ بعدازظهر آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 399146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.