احداث اولین برج چوبی شناور جهان

روتردام، بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان، به زودی میزبان اولین برج چوبی شناور جهان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران هلندی که به احداث سازه‌های شناور بر روی آب در سراسر جهان شهرت دارند، از طرح خود برای احداث برجی شناور و عظیم در یکی از بنادر کلانشهر روتردام رونمایی کردند. این برج جدید قرار است به طور کامل از چوب CLT، نوعی چوب با لایه‌های متقاطع، ساخته شود و یک فضای اداری، پارک عمومی سرسبز، رستوران و بالکنی وسیع را در برگیرد.

هدف معماران از ساخت برج جدید از چوب CLT به جای بتن، ایجاد سازه‌ای سبک است تا بتواند به راحتی روی آب شناور بماند. علاوه‌براین، استفاده از چوب برای احداث ساختمان جدید به معنای بهره‌گرفتن از منابع تجدیدپذیر برای ساخت‌وساز است که می‌تواند پایداری را برای شهر روتردام هلند به ارمغان آورد.

این برج که ارتفاعی برابر با ۱۳۰ فوت خواهد داشت، نمایی کاملا پوشیده از شیشه خواهد داشت که همین امر به هدایت نور طبیعی به داخل سازه کمک چشمگیری خواهد کرد. معماران هلندی قصد دارند فضای داخلی و خارجی ساختمان چوبی شناور را با گل‌ها وسبزیجات مزین کنند و از سبزیجات آن برای تهیه غذای رستوران بهره برند.

پایه‌های برج شناور روتردام روی یک سکوی مسطح قرار خواهد گرفت که این سکو قرار است در گل‌ها و گیاهان سبز محصور شود. اگر از عرشه ساختمان به سمت بالا نگاه کنیم خواهیم دید که نمای سازه از ستون‌هایی به شکل حرف V  انگلیسی شده است و در مرکز برج تالاری زیبا مملو از نور طبیعی خودنمایی می‌کند.

اگرچه بلندترین برج چوبی شناور جهان به عنوان یک فضای اداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت بااین حال، قرار است فضاهای عمومی زیادی نیز در آن احداث شود؛ طبقات بالایی ساختمان به دفاتر اداری اختصاص داده خواهد شد و در طبقات پایینی و عرشه آن فضاهای عمومی متعدد نظیر یک گالری هنری و قهوه‌خانه در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در پایین‌ترین طبقه نیز یک رستوران بی‌نظیر احداث خواهد شد که این رستوران بالکنی زیبا را در برخواهد گرفت و مهمانان را به تماشای چشم‌انداز اطراف دعوت خواهد کرد. جالب است بدانید که معماران حیاطی وسیع در ساختمان جدید طراحی کرده‌اند که فضایی انعطاف‌پذیر دارد و قرار است برای رویدادهای مختلف سال مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 399134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.