بزرگراه خلیج فارس شیراز بازسازی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بزرگراه خلیج فارس متناسب با نیاز و وجهه کلانشهر شیراز بازسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شرقی شهر گفت: تمام تلاشمان بر این است تا این پروژه به نحوی اجرا شود که زیبنده کلانشهر شیراز باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه هم بحث راهسازی به صورت اصولی و استاندارد و هم بحث زیبایی بصری ورودی شرقی شیراز مدنظر است، ابراز امیدواری کرد که با عملیات عمرانی و فنی که در پروژه بزرگراه خلیج فارس صورت می‌گیرد این بزرگراه، پروژه‌ای ماندگار برای کلانشهر شیراز باشد.

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ورودی‌های شهر نقش مهمی در برجسته کردن تصویر شهر ایفا می‌کند، گفت: بزرگراه خلیج فارس یکی از پروژه‌های در دست اجرا است که در ارزش‌بخشی به ورودی شرقی کلانشهر شیراز تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا مبادی ورودی شهر تصویری خوشایند از شهر در ذهن مسافران و گردشگران ایجاد کند.

قائدی با اشاره به اینکه تلاش اعضای شورای شهر شیراز بر این است که پروژه‌های عمرانی در راستای اهداف شورای پنجم در سطح شهر اجرایی شود، خاطرنشان کرد: اصلاح ورودی‌های شهر و تکمیل رینگ پیرامونی آن، از جمله این اهداف است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به نامناسب بودن ورودی شرقی شیراز، اظهار کرد: اگرچه سالیان قبل شاهد عملیات روکش آسفالت در این معبر مهم و پرتردد بودیم، اما به دلیل زیرسازی نامناسب، باز شاهد نشست‌های گسترده و موضعی در سطح معبر بودیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به استفاده از رویه بتنی R.C.C در اجرای پروژه بزرگراه خلیج فارس، اضافه کرد: طرح روسازی با این روش کاری زیربنایی و اساسی است که در احداث بزرگراه خلیج فارس از این روش استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست این پروژه حدود ۲.۲ کیلومتر از بزرگراه در قسمت کندرو اجرا شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز عملیات احداث تندرو به طول دو کیلومتر در حال اجرا است.

قائدی افزایش عمر روسازی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه‌های اجرا، کاهش خرابی‌های روسازی راه بر اثر بارهای اعمال شده، تسهیل در تردد وسائط نقلیه، آرامش خاطر شهروندان و ساماندهی و زیباسازی ورودی شرقی شیراز را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد و افزود: ۱۴ و نیم متر عرض تندرو، ۱۲ متر عرض کندرو، سه متر عرض رفوژ، دو متر عرض مسیر دوچرخه‌سواری و ۲۱ متر عرض حریم سبز این پروژه است.

کد خبر 399124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.