اجرای طرح«شهروند شهر سبز» در بندرعباس

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از کاشت درخت با مشارکت شهروندان در قالب اجرای طرح«شهروند شهرسبز» خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی خادم در این باره اظهار کرد: مشارکت مردمی ضامن اجرای درست طرح‌ها است و ما نیز به دنبال آن هستیم که از توان مردم برای کاشت و نگهداشت درخت استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا، طرح شهروند شهر سبز را در شهر بندرعباس اجرا می‌کنیم که در آن با مشارکت شهروندان و بنا به درخواست‌ها، در منزل و داخل منزل آنها اقدام به کاشت می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: این سازمان در راستای ترویج فرهنگ درخت و درختکاری و نیز بیان اهمیت و ارزش این سرمایه‌های طبیعی اقدام به اجرای طرح شهروند شهر سبز از شهریورماه سال جاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کاشت و در راستای اجرای این طرح در محله طلائیه فاز دو، محله اسلام آباد، محله شمیلی‌ها، شهرک پیامبر اعظم و... اقدام به کاشت شده است.

خادم با اشاره به شیوه اجرای طرح، عنوان کرد: پس از ثبت درخواست در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس، از محل مورد نظر بازدید صورت گرفته و با جانمایی فضاهای مناسب و آماده‌سازی بستر کاشت، نهال مورد نظر در این مکان‌ها کاشته می‌شود.

وی گفت: طرح شهروند شهر سبز  با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد نشاط شهروندی و سلامت شهروندان و نیز اشاعه فرهنگ حفظ و گسترش فضای سبز شهری  با همکاری شهروندان اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: در این طرح گونه‌های بومی و مثمر و گونه‌های گل‌دار مانند لیمو ، گاروم زنگی، گل ابریشم، گل کاغذی، کاسیا و یاس درختی و غیره، با نظرسنجی از شهروندان و بررسی مکان مناسب رشد گیاه کاشته می‌شود.

خادم با بیان اینکه در طول سال آمادگی ثبت درخواست شهروندان را داریم تا در زمان مناسب کاشت انجام شود، گفت: شهروندان می‌توانند به منطور ثبت درخواست در تماس تلفنی با شماره ۰۹۰۲۵۲۱۳۲۵۷ تماس حاصل کرده و یا از طریق پیام به صفحه این سازمان در اینستاگرام به آدرس sima-man at-fazayesabzeshahri اقدام کنند.

کد خبر 399121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.