راه‌ اندازی سامانه «قمیار» برای خدمت به شهروندان

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه «قمیار» افزود: ۱۸ خدمت شهرسازی از طریق سامانه قمیار بدون حضور در شهرداری می‌توان دریافت کرد.

به گزارش ایمنا، محسن رنجبر با اشاره به اجرای طرح «قمیار» در قم، اظهار کرد: قمیار سامانه‌ای است که در پرتال شهرداری قرار دارد و مردم با دسترسی به آن خدمات الکترونیک را از شهرداری دریافت می‌کنند.

وی گفت: بالغ بر ۱۸ خدمت شهرسازی از طریق سامانه قمیار بدون حضور در شهرداری می‌توان دریافت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به سایت شهرداری به آدرس www.qom.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام، با سیستم‌های موجود احراز هویت صورت می‌گیرد و پیامکی برای فرد ارسال می‌شود که می‌توانند از خدمات قمیار استفاده کنند.

وی گفت: تخفیفات مربوط به عوارض و صدور پروانه ساختمان که از اول آذرماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد را می‌توان از طریق این سامانه دریافت کرد.

رنجبر عنوان کرد: استفاده از سامانه قمیار ابتدا در منطقه پنج به صورت پایلوت انجام شد، اما اکنون برای تمامی شهروندان قابل استفاده است.

رنجبر گفت: تبلیغات لازم برای آشنایی مردم با سامانه قمیار در حال انجام و فضای لازم برای ارائه اطلاعات در سامانه فراهم است که تا حد ممکن اقدامات به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در صورت نیاز از فرد می‌خواهند که به صورت حضوری مراجعه کنند.

کد خبر 399117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.