جمع‌آوری بیش از یک هزار دست‌فروش از سطح شهر اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و ۳۱۸ نفر دست‌فروش و ۳۰۰ نفر متکدی در سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق بند ۲۰ ماده "۵۵" قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از مشاغل مزاحم جزء وظایف شهرداری است، از این رو برای پیشگیری از تخلف آشکار دست فروشی با هماهنگی اتحادیه صنوف، جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد هشت ماه نخست سال‌جاری مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، افزود: در این مدت در خصوص رفع سد معبر صنوف ۲۷ هزار و ۸۸۷ تذکر و پیشگیری از تخلف سد معبر ارائه، هفت هزار و ۳۸۲ اخطاریه صادر و رفع تخلف ۲۶ هزار و ۴۸۶ متصدی صنوف انجام شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز تعداد هشت هزار و ۱۵۶ اخطاریه صادر و رفع تخلف سه هزار و ۱۰۰ تابلوی غیرمجاز انجام شد.

وی با بیان اینکه در خصوص خودروهای فرسوده رها شده در معابر شهر ۸۲۱ اخطاریه صادر و جمع‌آوری ۳۵۶ خودرو انجام شده است، گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و ۳۱۸ نفر دست‌فروش و ۳۰۰ نفر متکدی در سطح شهراصفهان جمع آوری و ساماندهی شدند.

محمدحسینی افزود: در هشت ماه نخست سال‌جاری در بخش کنترل ساختمان در راستای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف و یا فاقد مجوز و پروانه (خلاف مفاد پروانه) جلوگیری از افزایش طبقات یک هزار و ۱۰۳ ساختمان، جلوگیری از تعمیرات داخلی هفت هزار و ۵۴ ساختمان، جلوگیری از تبدیل ۹۸۸ ساختمان و تعطیلی ۱۲ هزار و ۵۵۵ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کنترل ضایعات سطح شهر (پیشگیری و تعطیلی کارگاه‌های مختلف و سد معبر کننده مصالح و نخاله)، اظهار کرد: در این راستا ۱۳ هزار و ۴۹۵ مورد اخطاریه صادر و تعطیلی چهار هزار و ۴۵۹ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۲۱۴ رأی اجرا و ۳۵۰ رأی نیز براساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع خطر از بناها حادثه آفرین، چاله‌ها و اشیاء مشرف به معابر عمومی اجرا شد.

وی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ۷۸۸ رأی اجرا شده است.

کد خبر 399116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.