مناسب‌سازی ۹۰ درصد پیاده‌روهای شهر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی باید پیوست تمام پروژه‌ها شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیاده‌روهای شهر اصفهان مناسب‌سازی شده، اما معتقدیم تحقق کامل آن یک نقشه جامع و عزم فراگیر نیاز دارد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: مدیریت شهری این دوره در قراردادهای پیاده‌روسازی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۲۰ پروژه در سال اول فعالیت داشت، اما در سال دوم قراردادها به ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان با ۲۶ پروژه افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مناسب‌سازی یک موضوع فراگیر است و همه باید این مهم را رعایت کنند، یعنی حتی تولیدکننده اتوبوس نیز باید مسایل مربوطه را رعایت کند؛ کسی که بلوک فرش تولید و فردی که آن را اجرا می‌کند باید ضوابط مناسب‌سازی را رعایت کند زیرا یک زنجیره بهم پیوسته است که اگر یکی نباشد، دیگر اقدامات سودی نخواهد داشت.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در چند سال گذشته حرکت‌های بسیار خوبی در چهارراه‌ها، خیابان‌ها، معابرعمومی، ساختمان‌های شهرداری و... در راستای مناسب‌سازی انجام شده، اما کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید یک عزم همگانی وجود داشته باشد و بیشتر تلاش کنیم تا مناسب‌سازی برای همه نهادینه شود، افزود: علاوه بر این اقدامات، انجام فعالیت‌های فرهنگی لازم و ضروری به نظر می‌رسد زیرا پیاده‌روها مناسب‌سازی می‌شود، اما برای ممانعت از ورود موتورسیکلت و خودروها ناچار به نصب موانع هستیم و همین موانع باعث ایجاد مشکلاتی برای تردد کالسکه، ویلچپر و تردد نابینایان می‌شود.

مظفر با اشاره به بودجه عمرانی شهر گفت: از بودجه چهار هزارو ۱۰۰ میلیارد تومانی سال‌جاری، دو هزارو ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که یک هزار میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های تملک و نگهداری، ۱۱۶۰ میلیارد تومان قطار شهری و مابقی مربوط به خالص عمرانی است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد بودجه خالص عمرانی شهرداری تأمین اعتبار شده است.

کد خبر 399098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.