استفاده از الگوی محمد یونس برای تسهیلات کارآفرینی علوم پزشکی اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از الگوی محمد یونس برای تامین تسهیلات مورد نیاز برای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورورش خسروی شامگاه یکشنبه در کنفرانس سفری در تاریخ کار آفرینی ایران در رابطه با افتتاح قرض الحسنه‌ها اظهار کرد: اولین قرض الحسنه ایران در سال ۱۳۴۶ افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۹ در ایران ۶۴۰ صندوق قرض الحسنه وجود داشته که رتبه اول در اختیار تهران و رتبه دوم را اصفهان با ۱۳۴ صندوق در اختیار داشته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: دلیل ساخت این قرض الحسنه‌ها در آن زمان مقاومت در برابر سیستم بانکی زمان شاه بود، زیرا مردم می‌خواستند با سیستم بانکی زمان شاه کمتر استفاده کنند.

خسروی با بیان اینکه این صندوق‌ها در اقوام و فامیل‌های بزرگ اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: تسهیلات این وام‌ها به افراد نیازمندتر و یا فردی که نوبتش است، داده می‌شود، در این قرض‌الحسنه به جز منابع مالی ارزان قیمت شاهد این هستیم که اگر فردی می‌خواست کسب و کاری راه بیاندازد، با بزرگ و ریش سفید آن جمع مشورت می‌کند.

وی ادامه داد: محمد یونس اولین افتتاح کننده بانک روستا بود که به افرادی که ظاهر مناسب، ظرفیت نگهداری پول و وثیقه کامل نداشتند وام داده نمی‌شد، یونس از گروه‌های خودیار استفاده می‌کرد که اکنون شبیه به شورای شهر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: قرار بود که ششم آذر در دانشگاه علوم پزشکی قرض الحسنه ای را استارت بزنیم اما به دلیل قطعی اینترنت که امکان فراخوان وجود نداشت اما روال کار این است که برای کار آفرینان ایرانی از الگوی محمد یونس استفاده بکنیم، تعدادی از خیرین مبالغی را در اختیار ما گذاشتند که آن‌ها در قرض الحسنه رسالت قرار داده شده و از این محل وام می‌دهیم.

خسروی افزود: تاکنون با تصمیم خودمان وام را به کسی که نیاز داشت می‌دادیم اما در ماه جدید قرار است روش رأی گیری را در دستور کار قرار دهیم زیرا می‌خواهیم از خدمات مشاوره همه استفاده کنیم.

کد خبر 399074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.