اتحاد جهان در غرفه هوش مصنوعی "شعر" انگلستان

طراحی غرفه انگلستان در نمایشگاه "اکسپو ۲۰۲۰ دبی" بر عهده یکی از زنان هنرمند بریتانیایی قرار گرفت که در روند نوشتن اشعار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاویون انگلستان که به‌عنوان غرفه شعر شناخته می‌شود، در نمایشگاه "اکسپو۲۰۲۰ دبی"، بنایی مخروطی شکل به طول ۲۰ متر است. این غرفه شامل ردیف‌های چوبی برجسته‌ای می‌شود که از مرکز آن به سمت بیرون کشیده شده است و نمایی دایره‌ای‌شکل ایجاد می‌کند. پاویون شعر نخستین غرفه‌ این نمایشگاه است که طراحی آن به یک زن سپرده شده است و هدف آن نمایش تخصص برتر انگلستان در زمینه هوش مصنوعی و فضا به حساب می‌آید.

طراح غرفه از تکنیکی مشابه با مجسمه شیرهای قرمز فلورسنتی استفاده کرده است که با طراحی خودش در جشنواره طراحی لندن در میدان "ترافالگار" نصب شده بود. در این طرح وی از ال‌ای‌دی‌هایی استفاده کرده بود که به منظور نمایش اشعار در دهان شیرها جاسازی شده بود.

در طراحی این پاویون از فن‌آوری یادگیری ماشینی برای تولید کلمات و اصطلاحات مربوط به فضا و نیز ادغام آن‌ها با یکدیگر استفاده شده و طرح آن از مفاهیم آخرین پروژه فیزیکدان معروف "استیون هاوکینگ" به نام "کشف پیام" الهام گرفته است. این طرح در حقیقت ایجاد یک رقابت جهانی است که مردم سراسر دنیا را به ایجاد پیام‌های دیجیتالی در راستای به نمایش درآوردن انسانیت در مواجهه با تمدن‌های پیشرفته دیگر دعوت می‌کند.

ویژگی بارز غرفه شعر انگلستان که یکی از اهداف آن نشان دادن پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و به‌کارگیری مصالح ساختمانی نوین و مقاوم در اکسپو۲۰۲۰ است، به نمایش گذاشتن فضایی است که طرح آن از اشعار متعدد و گوناگون الهام گرفته شده است و ال‌ای‌دی‌هایی جاسازی‌شده در دیوارهای آن، اشعاری به زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی و انگلیسی به نمایش درمی‌آورد. هدف از انتخاب اشعار گوناگون جذب بازدیدکننده از تمامی کشورها و فرهنگ‌های سراسر جهان است؛ چرا که شعر به زبان نظم می‌بخشد.

بهره‌گیری از یادگیری ماشینی در نمایش اشعار نیز راهی برای آمیختن صدای مردم جهان به یکدیگر بدون ذره‌ای تعصب و با پیروی از ریتم شاعران متعلق به قرن‌ها و فرهنگ‌های مختلف به حساب می‌آید. در فضای درونی آن نیز نوای موسیقی کر، انتخاب شده از موسیقی‌های منتخب تمامی قاره‌های سراسر دنیا، پخش خواهد شد.

بازدیدکنندگان از قسمت پایینی مارپیچ مخروطی روشن ورودی غرفه وارد ساختمان اصلی می‌شوند. عبور از این گذرگاه، صف طولانی ورودی غرفه‌های نمایشگاهی را که در اغلب موارد با موجی از انتقاد همراه است با مزیتی فرهنگی همراه می‌کند که در آن با استفاده از سرگرمی و آموزش، بازدیدکنندگان در کنار لذت بردن از اشعار و آشنایی با ریتم شاعران گوناگون، با پیشرفت انگلستان در زمینه هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های فضا و مکان آشنا می‌شوند.

علاوه بر این طراحان امیدوارند که وجود لایه‌های چوبی برش خورده و مجهز به ال‌ای‌دی‌های نمایش‌دهنده اشعار در کنار پخش نوای موسیقی کر، تجربه‌ای متفاوت و بی‌همتا از ورود بازدیدکنندگان به این محوطه‌ را ایجاد کند که شبیه به محفظه داخلی یک ساز چوبی طراحی شده است.

از سوی دیگر در دنیای امروز بحث درباره هویت ملی بیشتر سمت و سوی تفرقه‌افکنی دارد و کسالت‌آور است، بنابراین با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته مبنی بر شرکت  ۲۵میلیون نفری بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، طراحان غرفه شعر امیدوارند که بتوانند حس و حال اتحاد میان شاعران را در روند اجرای اکسپو۲۰۲۰ زنده کنند و آن را به جامعه امروزی نیز تزریق نمایند.

در صورت موفقیت این غرفه در اکسپو۲۰۲۰ و تبدیل آن به مکانی که تخصص انگلستان را در زمینه هوش مصنوعی در طول یک پروژه جهانی به مردم سراسر دنیا نشان می‌دهد، نیاز به نمایندگانی در مشاغل علمی، فن‌آوری، مهندسی، هنر و ریاضیات خصوصا از قشر بانوان در این کشور افزایش می‌یابد؛ چرا که طراح آن معتقد است تکامل اندیشه علمی همیشه با مشارکت هنرمندان، موسیقی‌دانان، فیلسوفان و همچنین فیزیکدانان با یکدیگر انجام می‌گیرد.

از دیگر اهداف این پروژه که علاوه بر طراحی، نظارت بر ساخت آن نیز بر عهده یک زن قرار داشته و در آن معماری، شعر، موسیقی و دانش با یکدیگر تلفیق شده است، جذب و ترغیب زنان در هر رده سنی برای انجام امور تحقیقی و فعالیت در زمینه‌های علمی و فن‌آوری، داشتن حس مشارکت و سهیم بودن در امور اجرایی پروژه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: 

طرح خلاق ایتالیا برای نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ دبی + عکس

کد خبر 399073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.