هوای اصفهان در وضعیت ناسالم

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۶۱ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - دوشنبه یازدهم آذرماه- با میانگین ۱۳۶ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس ثبت شده است.

در نخستین ساعات روز دوشنبه نیز هوای این کلانشهر با شاخص لحظه ای ۱۶۱ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار بارش زا به استان وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

بر این اساس امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد  ۱۶۲، خیابان استانداری روی عدد ۱۴۹، خیابان پروین روی عدد ۱۵۳، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۱۵ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۴ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله مبارکه با میانگین ۷۹، نجف آباد با میانگین ۸۳، سجزی با میانگین ۶۶ در وضعیت قابل قبول سالم " سالم" و در شاهین شهر و کاشان به ترتیب با میانگین ۱۰۶ و ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در سه ماه گذشته قطع است و از داده های این ایستگاهها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 399066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.