دوشنبه مدارس مشهد تعطیل است/ سالانه ۳۰۰ روز با پدیده اینورژن مواجه ایم

رییس اداره محیط زیست و سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به تعطیلی تمام مدارس مقطع ابتدایی دوره اول و دوم، مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی مشهد در روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۸، گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه غلظت آلاینده‌های هوا کاهش یافته و آلودگی هوا روند کاهشی خواهد داشت.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس مصوبه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی تمام مدارس مقطع ابتدایی دوره اول و دوم، مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی مشهد در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه یازدهم آذرماه سال جاری تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای کلانشهر مشهد از روز ششم آذرماه جاری با افزایش حجم آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم قرار گرفت، افزود: آلودگی هوا فردا و برای سومین روز موجب تعطیلی مدارس شده است.

رییس اداره محیط زیست و سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه کلانشهر مشهد همچون سایر کلانشهرهای کشور این روزها با پدیده اینورژن و تراکم آلاینده‌ها رو به رو است، تصریح کرد: در کلانشهر مشهد بیشترین میزان اینورژن در ایام مختلف سال اتفاق می افتد.

وی اظهارکرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، کلانشهر مشهد ۳۰۰ روز در سال با پدیده اینورژن رو به رو است.

پذیرا گفت: شهروندان برای کاهش آلودگی هوا باید تا حد امکان برای سفرهای درون شهری خود از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند و با توجه به فعالیت خط یک و دو قطار شهری با این وسیله ایمن، پاک و ارزان در شهر جابه جا شوند.

رییس اداره محیط زیست و سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در شهر مشهد ۲۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد که در مناطق مختلف با توجه به اولویت منطقه نصب شده‌ است.

وی تاکید کرد: توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده‌های هوای مشهد، پرهیز از تردد غیر ضروری در شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و لازم است شهروندان از هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز خودداری کنند.

کد خبر 399055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.