آغاز ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور و جهان را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

نباید بگذاریم حقی ضایع شود

علی لاریجانی رئیس مجلس در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره اینکه آیا در انتخابات گذشته رایزنی و گفتگو با شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت ها داشته اید یا نه و آیا در دوره آینده نیز صورت خواهد گرفت، گفت: رایزنی ها با شورای نگهبان همیشه بوده است، من به عنوان رئیس مجلس در این دو سه دوره با برخی خانم ها و آقایانی روبرو می شدم که می گفتند در بررسی صلاحیت آنها توجه کافی نشده یا رد شدند. وی گفت: ما هم پیگیری می کردیم، گاهی به رهبر انقلاب نامه می نوشتم و ایشان به شورای نگهبان ارجاع می دادند یا خود من تماس هایی می گرفتیم تا حقی ضایع نشود. لاریجانی گفت: برخی از این رایزنی ها موثر واقع می شد یا واقع نمی شد. این دوره هم دنبال خواهیم کرد، اگر احساس کنیم حقی ضایع شده وظیفه داریم پیگیری کنیم. رئیس مجلس درباره زمزمه هایی که شنیده می شود قرار است ریاست مجمع تشخیص به او واگذار شود، با خنده گفت: مجمع تشخیص که رئیس دارد، این از عجایب است.

«نوبخت» کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم نمی‌شود

علی نوبخت در پیامی یکی از دلایل ثبت نام نکردن در انتخابات مجلس یازدهم را مواضع انفعالی مجلس در حوادث اخیر عنوان کرد. متن پیام نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: «روز دهم آذر سالروز شهادت مدرس که به روز مجلس معروف است را گرامی می‌دارم. امروز آغازین روز ثبت نام برای اعلام کاندیداتوری مجلس یازدهم می‌باشد متاسفانه مجلس شورای اسلامی به دلایل متعدد نمی‌تواند نقشی را که قانون اساسی به آن محول نموده و انتظاراتی که ملت بزرگوار ایران از آن دارد را برآورده نماید بی‌خبری و غیر موثر بودن و در موضع انفعالی قرار گرفتن مجلس دهم در حوادث اخیر یکی از دلایل متعدد این ادعاست لذا اینجانب از ثبت نام برای ورود به مجلس یازدهم خودداری می‌نمایم و از پیشگاه ذات اقدس الهی و ملت بزرگ ایران بخاطر قصور در ارائه خدمت در مجلس دهم پوزش می‌طلبم.»

نتانیاهو: حماس را مسئول تمامی حملات از غزه می‌دانیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت موقت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در آغاز جلسه هفتگی کابینه مدعی شد، این رژیم حق اقدام علیه آنچه که او "تمامی گروه‌های تروریستی" خوانده را دارد و بر همین اساس پیش از این علیه جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه اقدام کرده است. نتانیاهو گفته است: کمی پیش از اتمام هفته دیداری با رئیس شاباک داشتم و او من را در جریان عملیات‌هایی قرار داد که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به صورت مداوم انجام می‌دهد. وی افزود: اسرائیل سامانه‌های دفاع امنیتی ویژه شهرک‌های کرانه باختری و شهرک‌نشین‌های ساکن آنها را تقویت خواهد کرد و مبلغ ۴۰ میلیون شِکِل برای تقویت تدابیر امنیتی اختصاص داده شد.

فرانسه خطاب به عون: یا حریری یا حکومت نظامی!

فرانسه به رئیس جمهوری لبنان توصیه کرده که سعد حریری را مکلف به تشکیل دولت آتی این کشور کند. روزنامه "الأنباء" کویت با انتشار خبری درباره تحولات اخیر لبنان، نوشت، پاریس به میشل عون، رئیس ‌جمهوری لبنان توصیه کرده بار دیگر سعد حریری را مامور تشکیل دولت جدید کند، یا اینکه گزینه "حکومت نظامی" را انتخاب کند. این روزنامه به نقل از منابعی که آنها را موثق خوانده، گزارش داد: آمریکا عناوین اصلی را برای وضعیت لبنان وضع و پاریس را مامور بررسی‌ جزئیات در این‌باره کرده است. سعد حریری که اخیرا و در نتیجه تظاهرات مردمی لبنان از سمت نخست‌وزیری این کشور استعفا کرد بار دیگر نامش به عنوان کاندید اصلی نخست وزیری لبنان مطرح شده است.

بایدن: ماندن ترامپ در کاخ سفید خطری برای آمریکاست

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) توییت کرد: ادامه حضور دونالد ترامپ در قدرت برای هشت سال تاثیری بر هویت جامعه آمریکا خواهد داشت.. نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ بدهد، باید او را تنها به عنوان پیروز یک مرحله ریاست جمهوری نگه داریم. بایدن در توییت دیگری نوشت، ترامپ در راستای اولویت‌های دولت خود تلاش می‌کند، اولویت‌هایی که در راستای خدمت به ثروتمندان است.. روشن است که ترامپ برای چه کسی کار می‌کند؟ دولت ترامپ اولویت را به کاهش گسترده مالیات برای ثروتمندان و شرکت‌ها داده و همزمان که فرصت کند، به کمک‌های غذایی حمله می‌کند. او قلب ندارد.. هیچ کسی در آمریکا نباید گرسنه بماند.

جانسون: در صورت پیروزی در انتخابات مجازات جرایم جدی را تشدید می‌کنم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حالی که کمتر از دو هفته تا زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور باقی مانده، در مصاحبه‌ای با اندرو مار، مجری شبکه بی.بی.سی گفت: ما قصد داریم در آینده مجازات‌های سختتری برای مجرمان حوزه جرایم خشونت‌آمیز و جنسی و همچنین تروریست‌ها ارائه کنیم. محافظه‌کاران انگلیس که بوریس جانسون بخشی از آن است، مدتها از اعمال سختگیری پلیس و تشدید مجازات علیه مجرمان مربوط به جرایم تروریستی حمایت کرده‌اند اما در مقابل احزاب مخالف دولت این کشور از حزب حاکم از بابت اعمال کاهش بودجه‌های مضر برای امور امنیتی انتقاد کرده‌اند. جانسون در این مصاحبه در تلاش برای فاصله گرفتن از این کاهش بودجه‌ها گفت، چنانچه در انتخابات 12 دسامبر پیروز شود بودجه بیشتری را صرف زندان‌های انگلیس و تقویت مجازات‌ها خواهد کرد. وی خاطر نشان کرد: من کاملا از این بابت تاسف می‌خورم که این فرد (اشاره به عثمان خان، فردی که عامل حمله روز جمعه در شهر لندن معرفی شده) اینطور در خیابان‌های ما رها بوده است. من فکر می‌کنم چنین اتفاقی کاملا منزجر کننده بوده و ما قصد داریم نسبت به آن اقدام کنیم. جانسون در عین حال جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر را از بابت برخورد با مجرمان ضعیف دانسته و این حزب مخالف دولت را مقصر اعمال قانونی که باعث آزادی زودهنگام برخی زندانیان شده است دانست. از سوی دیگر جرمی کوربین، در مصاحبه‌ای به اسکای نیوز گفت که معتقد است، تمامی مجرمان محکوم شده از بابت جرایم تروریستی لزوماً نباید مجازات حبس خود را کامل بگذرانند و این اتفاق وابسته به ماهیت مجازات آنها و نحوه رفتار آنها در زندان است. وی گفت: آزاد شدن آنها وابسته به شرایط و ماهیت مجازات و در عین حال کارهایی که در زندان انجام داده‌اند است. با این حال نخست وزیر انگلیس در ادامه صحبت‌هایش گفت: من فکر می‌کنم به وضوح ما باید سرمایه‌گذاری بیشتری در نظام قضایی کشورمان داشته باشیم.

کد خبر 399042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.