پایان فصل با قهرمانی همیلتون و مرسدس

در آخرین مرحله از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک با قهرمانی همیلتون به پایان رسید تا فصل برای قهرمان فصل به بهترین شکل تمام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله آخر مسابقات فصل فرمول یک بالاخره برگزار و یکی از عجیب‌ترین فصل‌های این ورزش جذاب و هیجان انگیز به پایان رسید. به رسم چند سال اخیر پیست ابوظبی امارات میزبان آخرین مرحله از رقابت‌های فرمول یک بود، پیستی که با سرمایه‌گذاری بالای اماراتی‌ها ساخته شد تا تیم و راننده قهرمان جشن‌های خود را در کشور پر زرق و برق امارات بگیرند.

بعدازظهر امروز خودروهای فرمول یک در هوای مطبوع شب امارات و زیر نور مصنوعی به رقابت پرداختند تا پس از آن همه خود را به جشن همیلتون که در مرحله‌های پیشین قهرمانی را قطعی کرده بود، بروند. البته رقابت در میانه‌های جدول و بر سر مقام سومی و پنجمی بسیار داغ بود.

در روز پیش و تعیین خط مسابقه به روال اکثر مسابقات این فصل دو راننده مرسدس یعنی همیلتون و بوتاس بودند که بهترین زمان را ثبت، اما بوتاس چند رده پنالتی دریافت کرد. همچنین مکس ورشتاپن، چالز لکرک، سباستین فتل و آلکس آلبون در رده‌های بعدی قرار گرفتند تا رقابت داغی بین راننده‌ها برای تصاحب جایگاه سوم در رده بندی کلی برقرار باشد.

با آغاز مسابقه، راننده‌هایی که در ردیف‌های ابتدایی بودند استارت یکسانی داشتند و سبقتی انجام نشد، تنها دو راننده تورو روسو و ریسینگ پوینت در پیج یک با هم برخورد کردند. بوتاس نیز که مسابقه را از رده شانزدهم آغاز کرده با سبقت‌های متوالی چند رده‌ای خود را بالا کشاند. ورشتپن نیز پس از استارت نسبتا خوب، چند رده از دست داد تا شانس خود را برای کسب جایگاه سومی در رده بندی کلی از دست دهد.

در ادامه و پس از تعیض لاستیک‌ها شرایط متفاوت شد و این ورشتپن بود که در رقابت با لکرک عملکرد بهترین داشت و بار دیگر به جایگاه دوم رسید. چالز لکرک نیز با رانندگی خوب فصل را نیز با کسب سکو تمام کرد تا در اولین سال حضور به عنوان راننده فراری عملکرد بهترین از هم‌تیمی پرآوازه‌اش یعنی فتل به ثبت برساند.

والتری بوتاس نیز با رانندگی بی‌نظیر خود و استراتژی صحیح فراری جایگاه چهارم را کسب کرد تا آخرین مسابقه فصل را بالاتر از فتل تمام کند. راننده اول تیمی فراری یعنی سباستین فتل نیز فصل ناکام خود را با کسب رده پنجم تمام کرد تا در رده بندی کلی نیز پایین‌تر از راننده دوم این تیم ایتالیایی یعنی لکرک قرار گیرد.

در نهایت یکی از کسل‌ کننده ترین فصل‌های فرمول یک با قهرمانی‌های مکرر فراری به پایان رسید تا همیلتون به رکورد بی‌نظیر شش قهرمانی سال برسد و تنها یک عنوان قهرمانی دیگر تا راننده افسانه‌ای یعنی مایکل شوماخر فاصله داشته باشد.

فصل آینده فرمول یک نیز در اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 399033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.