مَرد میانسال بر اثر تیراندازی در جشن عروسی جان باخت

بسته خبری دهم آذرماه ایمنا اختصاص دارد به بستری شدن چهار هزار بیمار آنفولانزا در کشور، افزایش ١٥‌درصدی حقوق بازنشستگان، شروع بارش‌ها از فردا در کشور، دستگیری ۲۵ نفر در کردستان و فوت مرد میانسال بر اثر تیراندازی در جشن عروسی که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، تیراندازی در یک جشن عروسی در شهر حمزه از توابع بخش سردشت دزفول یک نفر را به کام مرگ کشاند.

علی قربانی بخشدار سردشت دزفول روز یکشنبه با اعلام این خبرگفت: دیشب(شنبه) در یک جشن عروسی در شهر حمزه فردی با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی هوایی کرد که منحرف شدن اسلحه باعث اصابت گلوله به یک مرد حدود ۴۰ ساله شد.

وی با بیان اینکه این تیراندازی به صورت غیرعمد بوده است، افزود: قاتل و مقتول با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.

بخشدار سردشت دزفول با بیان اینکه استفاده از اسلحه و تیراندازی در مراسم عزا و عروسی خطرات زیادی دارد و به یک معضل تبدیل شده است، گفت: رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در شهرستان دزفول، این آیین‌ها را با چالش مواجه کرده و نیازمند تصمیم‌گیری و برخورد جدی با تیراندازان است.

دستگیری ۲۵ نفر در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، ۲۵ نفر از سرشاخه‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات در شهرهای مریوان و سنندج دستگیر شدند و از آن‌ها سه قبضه سلاح جنگی و مقادیری سلاح سرد نیز کشف شد.

وی با اشاره به اینکه عناصر اصلی نا امنی در کردستان در اظهارات خود به اغتشاش، تخریب، آتش زدن اماکن عمومی و دولتی، تعرض به برخی از فروشگاه‌های شهر و برهم زدن نظم و امنیت عمومی اعتراف کردند، اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

تعداد  قربانیان تصادفات در ایران ۲ برابر آمار جهانی است

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از دو برابر آمار جهانی، قربانی تصادفات در کشور وجود دارد، یادآور شد: بخش عمده‌ای از قربانیان تصادفات را جوانان تشکیل می‌دهند و این موضوع علاوه بر اینکه صدمات جسمی، روحی و روانی برای فرد و خانواده‌ها در پی دارد، بار اقتصادی شدیدی هم به کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط ٨٠٠ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد، افزود: این آمار، رقم بزرگی است و ناشی از نبود فرهنگ رانندگی، ناایمن بودن راه‌ها و نامناسب بودن خودروهاست.

بستری شدن ۴۰۰۰ بیمار آنفولانزا در کشور

قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: آنفولانزا امسال سه هفته زودتر از سال‌های پیش در ایران شیوع پیدا کرد و تاکنون چهار هزار نفر به دلیل این بیماری بستری شده اند و بیشتر آن‌ها پس از گذر دوره زمانی خاص و تعیین شده مشکلاتشان برطرف شده است.

جان بابایی با بیان اینکه سرمای زودرس امسال سبب شیوع زودتر این بیماری شد گفت: تنها راه درمان آنفولانزا، استراحت و مصرف مایعات است، اما در موارد خاص به دارو نیاز می‌شود که در دسترس همگانی قرار دارد.

  افزایش ١٥‌درصدی حقوق بازنشستگان 

حقوق بازنشستگان و کارمندان‌ سال آینده ١٥‌درصد بیشتر می‌شود. به گزارش خبر آنلاین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که در لایحه بودجه ٩٩ این میزان افزایش حقوق را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران درنظر گرفته‌اند. او همچنین از همسان‌سازی حقوق قراردادی‌ها و استخدامی‌ها از محل مولدسازی خبر داد.

کشف ۴۸۰ کیلو تریاک ودستگیری۲ سوداگر مرگ در"قاین"

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۴۸۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک تریلی در شهرستان"قاین" خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قاین با دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای عبوری این شهرستان، موضوع را پیگیری و شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای اصلی شهرستان قاین به یک تریلی مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از خودرو ۴۸۰ کیلو تریاک کشف و ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

کشف بیش از دو تن مواد مخدر در نایین

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: مأموران یگان انتظامی مستقر محور های اصلی و فرعی این شهرستان در یک ماه گذشته دو تن تریاک و هفت کیلو و ۸۰۰ گرم هرویین و شیشه را کشف و جمع آوری کردند .

مهدی طارمی افزود: در این رابطه ۲۳ دستگاه خودرو توقیف و ۴۹ متهم نیز دستگیر شدند.

وی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر امسال دراین شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۳۱ درصد رشد داشته است .

شروع بارش‌ها از فردا در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا دوشنبه (۱۱ آذرماه) سامانه بارشی از غرب، جنوب غرب وارد کشور و بارش‌ها آغاز می‌‎شود که موجب کاهش غلظت آلایندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد شد.

وی افزود: اوایل وقت فردا به تدریج از غرب و جنوب غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب خواهد شد و به تدریج از بعدازظهر فردا مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب زاگرس مرکزی بارش‌ها آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.

کد خبر 399019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.