فرودگاه‌های ایران به سگ موادیاب تجهیز می شود

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف یک هزار میلیارد ریال کالا ، ارز و طلای قاچاق توسط ماموران این پلیس طی هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، سردار حسن مهری در حاشیه بازدید از پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: در هشت ماهه امسال اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر توسط این پلیس انجام شده که لازم می دانم از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در این مجموعه تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: در این بازه زمانی چیزی حدود یک هزار میلیارد ریال کالا، ارز و طلای قاچاق توسط ماموران پلیس فرودگاه در کشور کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به استقرار پلیس گمرک در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پلیس از هفته ناجا امسال فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و هدف از ایجاد آن نیز تشدید فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مبارزه با مواد مخدر در سیستم هوایی کشور است.

سردار مهری، افزایش اقدامات اطلاعاتی و کنترل دقیق‌تر بارها و محموله‌ها را یکی از اقدامات مهم پلیس فرودگاه عنوان کرد گفت: نتیجه انجام این گونه اقدامات منجر به افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

این مقام انتظامی از تجهیز پلیس فرودگاه‌های کشور به اکیپ سگ‌های مواد یاب ( سپکا) خبر داد و گفت: بحمدالله امروز با تلاش‌های صورت گرفته توسط همکارانم تمامی فرودگاه‌های کشور برای قاچاقچیان و مجرمان نا امن شده است و ماموران پلیس مقتدرانه امنیت این مکان‌ها را به صورت شبانه روز برقرار می‌کنند.

سردار مهری، با تشکر از همکاری و همراهی خوب مسافران با ماموران پلیس فرودگاه گفت: از مسافران خطوط هوایی می‌خواهم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه و دقت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی سریعاً موضوع را به ماموران پلیس مستقر در فرودگاه اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم توسط آنان انجام شود.

کد خبر 399010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.