هیچ حرکت سازماندهی شده برای شهیدزدایی در تهران رخ نداده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به لحاظ آماری نمی توان احتمال جدی برای حرکت سازماندهی شده به منظور تخریب یا عدم درج واژه شهید در تابلوی معابر مزین به نام شهدا قائل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارائه گزارش کمیته بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا، اظهار کرد: موضوع حذف واژه شهید در تابلوی برخی معابر، حساسیت‌های زیادی در میان شهروندان به‌ویژه خانواده شهدا و مسئولان ایجاد کرد و شورای شهر در این راستا تلاش کرد تا با انجام وظیفه نظارتی خود به بررسی این موضوع بپردازد.

وی افزود: سه عامل فرسودگی، تخریب و عدم درج توسط پیمانکاران مهمترین مواردی بوده که باعث شبهه شهیدزدایی در تابلوی معابر پایتخت می‌شدند.

رئیس کمیته بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا ادامه داد: با توجه به اینکه در ۳۱۶ معبر (۲.۰۹۶ درصد) از مجموع پانزده هزار و ۵۴۲ معبر مزین به نام شهدا در شهر تهران، حداقل یک مورد درج نشدن واژه شهید توسط پیمانکار مشاهده شده است، لیست پیمانکاران مربوطه به تفکیک سالهایی که با مناطق شهرداری تهران قرارداد ساخت، نصب و نگهداری تابلو داشته اند، احصا شده است.

وی خاطرنشان کرد: درصد اندک "تخریب" و "عدم درج توسط پیمانکار" بیانگر آن است که به لحاظ آماری نمی توان احتمال جدی برای حرکت سازماندهی شده به منظور تخریب یا درج نکردن واژه شهید در تابلوی معابر مزین به نام شهدا قائل شد. به ویژه آنکه در بحث عدم درج توسط پیمانکار، عدد مطرح شده متعلق به یک بازه زمانی ۱۰ ساله است.

کد خبر 398998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.