بیست و هشتمین اجلاس استانی اقامه نماز در اصفهان برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان از برگزاری بیست و هشتمین اجلاس استانی اقامه نماز در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب درویشی در نشست خبری صبح امروز - یکشنبه دهم آذرماه- به مناسبت برگزاری اجلاس استانی نماز با بیان اینکه در نظام اداری و جامعه ما پرداختن به موضوع نماز یک اصل اساسی است، اظهار کرد: وظیفه دینی، قانونی و انسانی همه مسئولان نظام برپایی باشکوه تر نماز و ترویج فرهنگ آن است.

وی افزود: در استان اصفهان شورای اقامه نماز با ریاست استاندار فعال است و دستگاه‌های مختلف اجرایی و اداری عضو آن هستند و دبیری آن را ستاد اقامه نماز استان برعهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اقامه نماز و ترویج فرهنگ آن در راس فریضه‌ها و امور قرار دارد، ادامه داد: اقامه نماز در نظام اداری باید از حالت دستوری خارج شود؛ کارمندان و مدیران اجرایی باید با شوق و رغبت جذب برگزاری نماز شوند که این مهم نیازمند اقداماتی زیرساختی است.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله اجلاس نماز در سطح کشوری و استانی، گفت: امسال اجلاس استانی نماز روز چهارشنبه سیزدهم آذر ماه با شعار " نماز و مدرسه" در استان اصفهان برگزار می شود.

درویشی تصریح کرد: زیربنای فرهنگ یک جامعه در مدارس شکل می گیرد براین اساس در یک سال گذشته شعار " نماز و مدرسه" انتخاب و در این راستا برنامه و فعالیتهای بسیاری انجام شد.

ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی در حال پیگیری است

در ادامه این نشست حجت الاسلام ابراهیم رنجبر، مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه امسال بیست و هشتمین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان گلستان برگزار می شود، اظهار کرد: همه ساله عنوانی برای این اجلاس انتخاب می شود و امسال براساس فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند " مدارس را به نماز خوانی نوجوانان مزین کنید" ۹۰ درصد برنامه ها در مدارس اجرا شد.

وی افزود: با توجه به شعار امسال اجلاس نماز در شهرستانها و ۴۱ منطقه آموزش و پرورش برگزار می شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در یک هزار و ۱۵۰ مدرسه بیش از دو هزار ۳۰۰ نشست و گفتمان در مدارس برای دانش آموزان و خانواده های آنها برگزار کردیم و برای انجام آن حدود ۲۷۰ نفر از طلاب استخدام شدند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: بینش جامعه ما راجع به نماز محدود است زیرا در زمینه فرهنگ نماز کوتاهی کردیم در حالی که براساس آیات قرآن و احادیث و  روایات ائمه نماز باید اولویت اول باشد.

وی ادامه داد: نماز بسیاری از مشکلات و دردسرها را رفع می کند و  رسانه ها می توانند در ترویج فرهنگ نماز یاری رسان باشند.

 رنجبر با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی در حال پیگیری است، افزود:  تلاش ما برای بروز رسانی سبک ترویج نماز است، براین اساس نیروهائی متخصص در زمینه فضای مجازی استخدام شدند؛ همچنین در سطح دانشگاهها و حوزه های علمیه کرسی های آزاد گفتمان با موضوع نماز برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی، آموزشی و نظارت ارزیابی برنامه هایی برگزار می شود، گفت: برای  مربیان مهدکودک ها و معلمان سوم ابتدایی دختران مباحث آموزشی را نظر گرفتیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان بیان کرد: به رغم مسائل موجود امکانات مالی کم است و در تامین مالی هزینه ها کمبود داریم؛ مجمع خادمان نماز در این زمینه ما را یاری کردند.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار نفر از فرهنگیان، روحانیون، اطبا و دانشجویان در استان اصفهان به عنوان یاوران نماز شناسایی و انتخاب شده اند، افزود: یاوران نماز در مساجد به ترویج فرهنگ نماز خواهند پرداخت.

رنجبر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در سامانه سجاده رتبه سوم را دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه براساس آیین نامه دولت زمان برگزاری نماز در دستگاههای دولتی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول وقت است، گفت: اگر کارمندی به بهانه نماز خواندن در مسئولیت خود کوتاهی کند قابل پیگیری است زیرا این رفتار کارمندان به فرهنگ نماز  آسیب می زند.

وی یادآور شد: شهرداری اصفهان در شورای اقامه نماز استان تعهد کرد که ۹۰۰ دستگاه اذان‌گو با پشتیبانی ماهواره ای در خیابان های اصلی و معابر عمومی نصب کند که تاکنون ۳۰۰ دستگاه نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ در اجلاس استانی اقامه نماز که روز چهارشنبه سیزدهم آذر ماه در اصفهان برگزار می شود از ۲۳ دستگاه اجرایی استان و ۱۰۰ اثر برگزیده به طور ویژه تقدیر خواهد شد. انتخاب برترین های این اجلاس براساس ارزیابی سایت سامانه سجاده انجام می شود.

این سامانه توسط ستاد اقامه نماز راه اندازی شده است و مدیریت عملکرد دستگاههای اجرایی سطح کشور را در زمینه اقامه نماز بررسی می کند.

کد خبر 398962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.