نبرد زرد و آبی بهترین بازی هفته/ قائدی بهترین بازیکن

در هفته‌ای که نبرد دو تیم مدعی سپاهان و استقلال، بهترین بازی هفته نام گرفت، مهدی قائدی، مهاجم استقلال بهترین بازیکن هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای فصل جاری دو تیم مدعی سپاهان و استقلال به تساوی رسیدند تا به لطف کار بزرگ صنعت نفت در مشهد برابر تیم صدرنشین شهر خودرو، سپاهان جای این تیم را در صدر بگیرد.

در هفته‌ای که دو دیدار پرسپولیس- نساجی و پیکان- تراکتور به دلیل آلودگی هوا لغو شد از بین ۶ دیداری که برگزار شد ترین‌های هفته به انتخاب ایمنا به شرح زیر هستند:

بازی هفته: سپاهان- استقلال

به گواه بسیاری از فوتبال دوستان، دیدار عصر شنبه بین سپاهان و استقلال زیباترین بازی لیگ تا پایان هفته دوازدهم بود. دیداری که همه فاکتورهای جذابیت را داشت، یک ورزشگاه زیبا، استقبال خوب تماشاگران، تنش حداقلی روی سکوها، دو تیم روی فرم و ۴ گل زیبا که آخرین آنها با به ثمر رسیدن در دقیقه ۹۵، بازی را دراماتیک کرد. البته حیف که نبرد دو سبک متفاوت که در سطح بالایی به نمایش در آمد در بدترین زمان هفته برگزار شد تا استقبال درون ورزشگاه و تماشاگر تلویزیونی بازی بیشتر نباشد.

تیم هفته: صنعت نفت

هرچند استقلال در نقش جهان اصفهان نمایش دلپذیری داشت و تا آستانه پیروزی هم پیش رفته بود اما باید ارزش کار صنعت نفت را بیشتر دانست. شاگردان اسکوچیچ در صنعت نفت تیم صدرنشین شهر خودرو را در مشهد شکست دادند تا معادلات صدر جدول را بر هم بزنند و خودشان هم با یک بازی کمتر تا رتبه ششم جدول صعود کنند.

سرمربی هفته: آندره‌آ استراماچونی

کمتر تیمی می‌تواند در نقش جهان در حالی که از میزبان قدرتمندی مثل سپاهان عقب است در نیمه دوم ورق را برگرداند و از شکست، پیروزی بسازد. آندره‌آ استراماچونی برنده نیمه مربیان مهم‌ترین بازی هفته بود و در حالی که تیمش بازنده به رختکن آمده بود نیمه دوم شرایط بازی را کاملاً به نفع استقلال بازگرداند هرچند که برای تکمیل این کار بزرگ، تیمش ثانیه‌هایی کم آورد.

دروازه‌بان هفته: معراج اسماعیلی

ذوب آهن در خانه تیم شکست ناپذیر نفت مسجد سلیمان یک امتیاز ارزشمند کسب کرد و آن را مدیون کسی نیست جز معراج اسماعیلی که یک پنالتی را با شیرجه‌ای بسیار خوب مهار کرد تا تیمش خارج از خانه عقب نیفتد. دروازه‌بان جوان ذوب آهن که با کنار گذاشتن محمد باقر صادقی و یوسف بهزادی، این روزها گلر شماره یک ذوب آهن است البته راه زیادی برای اثبات خود دارد.

مدافع هفته: ایوب والی

یک گل و ثبت کلین شیت کافی است تا کاپیتان فولاد را بهترین مدافع هفته بنمامیم. ایوب والی در پیروزی ۲ بر صفر فولاد برابر گل گهر سیرجان، گل اول تیمش را که بسیار مهم بود به ثمر رساند و در ادامه با عملکرد مطلوب در قلب دفاع فولاد از تک گل تیمش دفاع کرد تا در آخرین ثانیه‌ها، گل دوم فولاد هم روی یک ضد حمله به ثمر برسد. والی بالاترین امتیاز را بین مدافعان لیگ در هفته دوازدهم از متریکا کسب کرد.

هافبک هفته: امید نورافکن

هافبک با اخلاق سپاهان که حالا در بین هواداران تیم طلایی پوش محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده است، با گل دقیقه ۹۵ به استقلال صدر جدول را برای سپاهان به ارمغان آورد و مانع شکست تیمش در خانه آن هم در یک بازی ۶ امتیازی شد. از نگاه متریکا، نورافکن بهترین هافبک بازی بزرگ هفته بود.

مهاجم هفته: مهدی قائدی

یک گل و یک پاس گل در حساس‌ترین بازی هفته، شاهکار مهاجم ریزنقش و آماده این روزهای استقلال بود. مهدی قائدی که در سومین فصل حضورش در استقلال زیر نظر استراماچونی شکوفا شده است در بازی با سپاهان گل تساوی را برای استقلال به ثمر رساند و پاس گل دوم را هم برای دیاباته ارسال کرد تا بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد. قائدی همچنین در مجموع بهترین بازیکن هفته از نگاه ایمنا شناخته شد.

اشتباه هفته: پنالتی‌های گرفته نشده دیدار سپاهان و استقلال

هر دو تیم سپاهان و استقلال به قضاوت دیدار سپاهان و استقلال معترض بودند و در این بین دو اشتباه عجیب زاهدی فر در اعلام نکردن هند پنالتی کی‌روش استنلی و خطای پنالتی روی رضا میرزایی عجیب ترین تصمیم داوری در هفته جاری بود.

کد خبر 398951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.