انجام ۳۸ مأموریت آتش‌نشانی سبزوار در یک ماه گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سبزوار گفت: در یک ماه گذشته ۳۸ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش نشانان انجام شد.

به گزارش ایمنا، مهدی احمدی‌راد با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۳۸ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش نشانان انجام شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ مورد ماموریت متعلق به حریق و ۱۹ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن عنوان کرد: با شروع فصل سرما کارشناسان ایمنی سازمان جهت بازدید به منازل و اماکن عمومی مراجعه و همچنین نسبت به آموزش های فضای مجازی و چهره به چهره در مدارس نسبت به خطر گاز گرفتگی به مردم اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سبزوار با اشاره به نکاتی در خصوص پیشگیری از بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خاطرنشان کرد: نصب دودکش مستقل با کلاهک برای وسایلی نظیر بخاری و آبگرمکن پکیج، بازدید و مطمئن شدن از محل اتصال وسیله گازسوز یا دودکش هر چند گاه، خودداری از عبور دان دودکش وسایل گاز سوز از شیشه، زیرا در صورت تماس با شیشه امکان شکستن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد، نصب نکردن آبگرمکن گازی در مکان‌های فاقد جریان هوا و بسته از جمله اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از بروز حادثه است .

احمدی‌راد با بیان این که نقص در سیستم دودکش‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و انتشار این گاز کشنده است، تصریح کرد: نصب صحیح دودکش از این جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است می‌شود و این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست.

وی تاکید کرد: لازم است شهروندان توصیه‌های ایمنی مربوط به نصب اصولی دودکش‌ها را جدی بگیرند.

کد خبر 398949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.