استعفای طراح اپل/ مسئولیت جدید بر عهده چه کسی خواهد بود؟

جانی آیو، طراح بسیاری از محبوب‌ترین محصولات اپل نظیر آیفون، آیپد، آیپاد، اپل‌واچ و مک‌بوک، از این شرکت خداحافظی کرد.

به گزارش ایمنا، خرداد امسال، به ‌طور رسمی اعلام شد که آیو اواخر سال ۲۰۱۹، اپل را ترک خواهد کرد تا شرکت طراحی خود را راه‌اندازی کند و اپل مشتری اصلی این شرکت تازه‌ تأسیس خواهد بود. آن زمان آیو اعلام کرد قصد دارد به ‌همراه یکی دیگر از طراحان محصولات اپل و دوست قدیمی خود، مارک نیوسن، شرکتی با نام   LoveFrom  را بنا کند.

جانی آیو و تیم طراحی او در پدیدآمدن بسیاری از پرفروش‌ترین محصولات اپل مانند آیفون، آیپد، آیپاد، اپل‌واچ و مک‌بوک، نقش اساسی ایفا کردند؛ در سال‌های اخیر، او در  پروژه پنج‌میلیارد دلاری اپل‌پارک نیز مشارکت کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره‌ جدایی آیو گفت: اپل در آینده نیز چه به‌ صورت همکاری مستقیم در پروژه‌های اختصاصی و چه از طریق تیم طراحی با انگیزه‌ و استعدادی که جانی ساخته است، از نبوغ و استعدادهای او بهره خواهد برد. درحال‌حاضر مسئولیت تیم‌های طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل برعهده‌ جف ویلیامز، مدیر ارشد اجرایی این شرکت است.

جاناتان آیو در سال ۱۹۹۲ به اپل پیوست و پس از بازگشت استیو جابز در سال ۱۹۹۷، نقش بسزایی در احیای این شرکت ایفا کرد. از سال ۱۹۹۶، او به سمت معاون ارشد طراحی اپل منصوب شد و به ‌مدت ۱۹ سال در شغل خود به فعالیت پرداخت تا اینکه در سال ۲۰۱۵، اپل او را بر منصب جدید با عنوان مدیر ارشد طراحی نشاند.

این عنوان به جانی آیو اجازه می‌داد به ‌آرامی وظایف خود را محول کرده و مقدمات خروج خود را از شرکت فراهم کند، به ‌نحوی که اثر منفی بر سهام شرکت نگذارد. هرچند نام جانی آیو از صفحه‌ مدیران ارشد در وب‌سایت اپل حذف شده است، پروفایل او همچنان در صفحه‌ مدیران استراتژیک و سرمایه‌گذاران این وب‌سایت وجود دارد.

آیو به‌ عنوان مدیر ارشد طراحی، مسئولیت تمام بخش‌های طراحی شامل نمود ظاهری سخت‌افزارها، رابط کاربری، بسته‌بندی، معماری اصلی پروژه‌هایی چون فروشگاه‌ها، کمپ شماره دو اپل و بسیاری از ایده‌های جدید و ابتکارات در دست ساخت این شرکت را برعهده داشته است؛ او تاکنون بیش از پنج‌هزار پتنت به‌نام خود ثبت کرده است.

منبع: زومیت

کد خبر 398938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.